• AmandaPitkänen

ont i ben, armar, händer, fötter?

Jag har efter förlossningen haft en väldans värk i armar, ben, händer och fötter. Trodde det skulle gå över, men har bara blivit värre. (nu 3,5 mån). Är det här nåt vanligt eller kan det vara nåt annat? Vi har reumatism i familjen, men jag är ju bara 21 år!

Har fått för mig att jag läst nåt om något liknande, men jag kanske minns fel?

• Svar på tråden ont i ben, armar, händer, fötter?
  • päron

AmandaPitkänen, jag har exakt samma! Mitt kom plötsligt förra lördagen för snart 2v sedan. Jag har så ont att när jag ska upp på natten går jag som en 100år gammal tant känns det som. Jag har mest ont i knän, fotleder, armbågar o lite handlederna. Var hos läkaren i måndags fick dikofenak mot inflammation o värk, de verkar inte hjälpa Nu känns jag svullen, som i slutet av graviditeten nästan, märken efter strumpor osv. Känner du dig svullen?

• päron

Vår dotter är oxå 3.5månader

• AmandaPitkänen

nä, känner mig inte svullen.... Jo om magen

• AmandaPitkänen

pratade med min mamma nyss om det och hon var väldigt rädd att jag redan fått reumatiska leder... alla på mammas sida har typ haft det, fast inte så tidigt som i min ålder... Hmmmm

• päron

Jag är bara svullen i fotlederna litegrann. Är du mer stel på nätterna/morgonen o har ont?

• päron

de tog en massa reumatiska prover på mig i måndags men det tar visst ett tag att få svar på dom....

• päron

Jag ska tillbaka till läkaren imorgon om jag får tid, ska ringa imorgon fm. Vill veta vad det är, så man kan få behandling. Det är ju jobbigt att känna sig otillräcklig hemma när man har så ont

• AmandaPitkänen

Kanske är reumatism ändå? Fast den "soretn" vi har i vår släkt kan man inte se det förräns det är försent typ... min mamma började känna av det då hon var 38 och först när hon var 50 kunde de se på "prover" (vet inte hur de gör) att det var reumatism!!

• päron

hmm.. klurigt det där. Men det känns skönt att vara igång med prover o under koll, så får vi se, man kan ju hoppas det ger med sig Är du stel på mornarna?

Svar på tråden ont i ben, armar, händer, fötter?