Känner mej som en dålig mamma
allvarligt talat så orkar jag snart inte med mitt eget barn, jag känner mig som en jättedålig mamma som bara skriker, gnäller, skäller, låter illa och har mig inför mitt eget barn. Men hon vill inte lyssna, hon gör sällan det jag säger och det slutar med att det bara låter som att jag själv aldrig kan vara glad. Jag är ensamstående, har knappt nå vänner som orkar umgås med mig pga mitt barn. Dom flesta har sagt det rakt ut, mer eller mindre allvarligt att dom inte orkar. Mitt barn är överallt, lyssnar inte, gör som sagt inget av det jag säger. Barnet är 3 år, tycker att som 3 åring kan man lyssna lite iaf inte trillskas och va jävlig JÄMT!!! Var precis ut och handlade med min 3åring och snart ringer väl nån soc och säger att jag misshandlar, gör inget annat än och skäller på mitt barn. Vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. Orkar snart inte längre, känner mej som sagt som en dålig mamma.
Sen får jag alltid höra, gör si gör så, men är ditt barn aldrig lugn, kan du inte ha barnet längre på dagis så * får springa av sig lite, blir * inte lugnare av att få leka med sina kompisar ett par timmar. Tro mig det är ingen skillnad då * har varit på dagis eller inte. Jag är så slut som mamma och som människa så jag vet inte vad jag ska göra..
Tänkte om det fanns nån med tips som kan hjälpa mig att "FÅ ORDNING" på mitt barn, ge mig tips i uppfostran, lydnad och alldagliga saker.. står snart inte UT!
Pappan till barnet jobbar mesta tiden och hinner knappt träffa sitt barn så jag får dra det tunna lasset, både med barnet och alla sysslor hemma.
Så snälla, ge mig några tips hur jag ska kunna få min * att lyssna, lära sig och förstå vad jag säger... visst * kan lyssna men det är inte ofta.