• LinaTed

Tappade matlusten helt efter förlossningen!

För 2 veckor och 5 dagar sen kom våran lilla prinsessa till världen och ända sen förlossningen har jag inte haft nån matlust alls!

Innan förlossningen hade jag bara kunnat äta ett äpple pga att jag hade så ont hela tiden så efter va man ju rätt hungrig.. men när den där berömda brickan kom in så va min matlust som bortblåst! Jag tog typ 2 tuggor av en macka sen ville jag inte ha mer, fast jag va hungrig.
    Min matlust är helt borta! Innan förlossningen kunde jag äta hur mycke som helst å va jämt hungrig. Jag äter knappt nånting längre dels för att jag inte har nån matlust men oxå för att jag aldrig hinner nu när jag har bebisen.

Nån som känner igen sej eller vet om de är normalt?

• Svar på tråden Tappade matlusten helt efter förlossningen!
  • linda6

efter förlossningen va de helt stopp för mig åt nästan ingenting...yoghurt va de jag fick i mig...4v ungefär höll de på nu äter jag som om jag aldrig sett mat=) min son e 2mån nu!!!de går över

• snarret

Jepp, jag var precis likadan. Hade ingen som helst matlust alls i några veckor efter förlossingen.
    Men försök äta ändå, man måste ju få i sig mat liksom. Den kommer tillbaka såsmåningom :)

• fjärilen78

jag har med varit likadan efter mina sista fl nu, har inte haft matlust på drygt 2-3 mån efter  men den kommer tillbaka!!
    försök att peta i dig lite och ofta istället.

• Slippy

Jag känner också igen mig. Visste inte att det va så vanligt, men det verkar ju som om vi är fler. Man blir ju så fokuserad på barnet så man glömmer liksom bort allt annat. Kan även tillägga att nu efter några månader så äter jag som en häst =)

• lilja1111

samma sak för mig, som dom andra skriver så kommer de tillbaka.
    jag tycker de är viktigt att om du verkligen inte får i dig något ska du prata med bvc.
    man blir lätt deppig när näringsintaget är för litet plus att du kan drabbas av magkatarr, och de är inge kul.
    jag minns att jag levde på någon knäckebröd skiva och drick yoghurt i nästan en månad.

• kvinna 86

jag åt i stort sett ingenting på nästan 2 veckor. var helt enkelt inte hungrig.. eller hade ingen matlust iaf. alla tjatade på mig att äta och tyckte dte var så jobbigt då jag mådde illa vid tanken på att äta. rätt som det var kom matlusten tillbaka.
    se iaf till att dricka mycket!!! och ät så mycket du kan även om det bara är en liten frukt

• WimZy

Samma här. Kommer inte ihåg hur länge det dröjde innan jag fick tillbaka aptiten igen, men kanske två veckor...

• 09bebbe

Känner oxå igen mig. Den berömda fikabrickan efter förlossningen smakade pyton, tog två bett på smörgåsen men nej.... Åt väldigt dåligt första 2 veckorna. Har fortfarande ingen större matlust men har nu 3 v efter börjat äta lite bättre. Viktigt att man dricker ordentligt. Nu har min lille dotter väldiga problem med magknip vilket har påverkat mig mycket genom att jag knappt vågat äta med risk för att förvärra för henne.
    Men igår var vi på påsk middag hos min pappa som bjöd på köttgryta, han hade gjort en special till mig utan lök, vitlök och med endast lite kryddor. JAG ÅT 3 PORT!!! Så härligt att att känna hunger igen och att bli riktigt mätt.
    Idag ska vi till svärmor på middag, hoppas jag är lika hungrig då.... och att det blir mat som jag kan äta!

• Jonnisss

Känner igen mig helt & hållet..
    min son är nu 6 veckor & börjar få tillbaka matlusten, de går över!!
    man är helt uppe i annat så mat "existerar" inte..
    bättre blir de, lita på de !

• lillgarden

Känner SÅ igen mig..

Har verkligen ingen matlust alls...
    VIlket tyvärr gör att man blir ännu tröttare än vad man egentligen är..
    Försöker att dricka lite mjölk och äta lite kakor och sånt så man får i sig ngt litet iaf...

Svar på tråden Tappade matlusten helt efter förlossningen!