Nekar mig egentid... (långt)
Jag blir bara så trött på min sambo... Vi har en son på 1½ år, och det tog lång tid för honom att bli en ansvarsfull pappa. Han har ett stort behov av egentid och han kommer inte att kunna fungera som människa om han inte får den egentid som han behöver säger han. Han vill helst göra saker för sig själv varje dag, på bekostnad av mig och min egentid. Jag får t.o.m. be om "lov" att få bada ensam... det är nästan den enda egentid jag får då sonen är vaken. Han tror sig själv ha adhd, men har ingen diagnos.
Hur som helst så tröttnade jag på att han ska bestämma när och om jag får egentid och sa igår att -"Jag tänkte bada idag, ensam." "-ok." sa han och for och handlade. På vägen från affären så ringer en kompis till honom och säger att han ska komma till oss och meka med sambons mc, tillsammans med sambon. Det säger sambon till mig när han kommer hem, att han ska meka. "- Det får du väl göra, men efter att jag har badat." sa jag. Då utbryter ett mindre världskrig då sambon svär och har ett jätteovårdat språk inför vår son. Jag sa väl inte så snälla saker om honom heller, men inget som han inte förtjänade (jag bad honom att tänka på språket inför sonen, och då han inte gjorde det så sa jag att det var synd att det var han som är den viktigaste förebilden för vår son), och inte med speciellt arg röst (sonen var ju alldeles intill). Det är detta som händer nästan varje gång jag ber om lite egentid, att han blir arg och sur. Ska man behöva tåla det? Sen sa han "-Gå och bada du, men då är det slut på att jag är snäll med dig..." Jag gick och badade, dock med sonen. Badade snabbt och sa sen att han kunde gå ut. Bad sen om ursäkt för att jag sagt dumma saker till honom och gav han en puss.
I morse när jag skulle kolla mailen på vår bärbara dator så såg jag att han hade satt in lösenord på den, så att jag inte skulle kunna använda den. När jag ringde och konfronterade honom om det så sa han "- Men det var ju det spelet du ville köra..." Jag blev rätt arg då och slängde på luren. Vi har fortfarande knappt pratat med varandra, låtsas som att han är luft, vill ha en ursäkt eller en förklaring till det som hände.
Kan någon förstå hans reaktion???