• Choko

Illustrator!???

Finns det någon "Illustrator-tråd" Här på FL? Söker på "Illustrator" och får endast 8 träffar!

Är nybörjare på Illustrator. Har laddat ner en gratis testversion i 30 dagar av CS4 och nu återstår 23 dagar. Sen blir det till att köpa någon äldre och billigare version...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 21:12
    Eftersom det är i detta forum jag "hänger" så var jag nyfiken på om det fanns en illustrator-tråd här. Men det verkar inte som det, så detta få därför bli ett försök till en tråd om det finns fler här som är intresserade.

Själv är jag som sagt en total nybörjare som just har lärt mig att klyva en droppe! :)
  • Svar på tråden Illustrator!???
  • Isfjord

Har du provat att söka UTANFÖR FL?
    Google och Altavista tex?
    Illustrator används mest av proffs.

• Panda87

vad vill du ha hjälp med? har lite kunskaper om illustrator så kankse kan lotsa dig vidare om jag får veta lite mer...

• enny signatur

Det här blir väl en bra illustratortråd?

• Choko
    Panda87 skrev 2009-04-11 23:47:34 följande:
    vad vill du ha hjälp med? har lite kunskaper om illustrator så kankse kan lotsa dig vidare om jag får veta lite mer...
    Tack! Jag håller och lär mig från grunden genom webskolan. Det jag undrar över just nu är vilken version av programmet jag ska satsa på. När jag använder photoshop har jag en gammal version (elements 2.0!) Tycker jag klarar mig men jag har ju inte använt någon annan version. Skiljer det mycket på ilustrator cs4 och de andra versionerna?
  • Pochahontas

Jag vet inget alls om Illustrator, men är väl hemma i photoshop cs4... Får ta o kolla upp det där, för nu blev jag nyfiken...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Panda87
    Choko skrev 2009-04-12 21:21:50 följande:
    Tack! Jag håller och lär mig från grunden genom webskolan. Det jag undrar över just nu är vilken version av programmet jag ska satsa på. När jag använder photoshop har jag en gammal version (elements 2.0!) Tycker jag klarar mig men jag har ju inte använt någon annan version. Skiljer det mycket på ilustrator cs4 och de andra versionerna?
    har bara använt cs3an och cs4an.... du använder webdesignskolan då du säger wedskolan anatar jag...

mycket av det som finns i illustrator finns även i photoshop cs4.... har du testa den? för om du inte är student så skulle jag inte kosta på mig att köpa illustartor för tror du har mer nytta av photoshop cs4 då...  men är du student så köp hela paketet så har du gjort en livsinvestering...

vad är det du vill använda illustrator till?
  • Choko

Pochanhontas: Jag är uttrycker mig så luddigt ibland. Jag menade inte att jag ritade i photoshop elements 2.0, utan mer att jag använder en gammal version som nybörjare i photoshop och då kanske jag också klarar mig bra med en gammal version av Illustrator.

mandis87: Ja, du har helt rätt jag menar ju webdesignskolan. Jag vill bl.a kunna göra loggor i illustrator. Men nu har det problemet löst sig, för jag har pratat med min brot och han har CS2-paketet som jag ska få av honom! Det kommer att kännas som julafton när man var liten!

• Panda87
    Choko skrev 2009-04-13 13:02:26 följande:
    Pochanhontas: Jag är uttrycker mig så luddigt ibland. Jag menade inte att jag ritade i photoshop elements 2.0, utan mer att jag använder en gammal version som nybörjare i photoshop och då kanske jag också klarar mig bra med en gammal version av Illustrator.mandis87: Ja, du har helt rätt jag menar ju webdesignskolan. Jag vill bl.a kunna göra loggor i illustrator. Men nu har det problemet löst sig, för jag har pratat med min brot och han har CS2-paketet som jag ska få av honom! Det kommer att kännas som julafton när man var liten!
    Ja det var ju kanon bra! önskar jag själv hade adobe webpaket då jag läste en kurs på min lärarutbildning i höstas då jag fick grunderna i alla programmen...  så om jag ska köpa så får det till att bli av medan jag e student...

så som jag uppfattade det så kan man göra mycket i nya photoshop av det som finns i illustrator... men om du ändå får pakatet så ett stort grattis till dig...

lycka till
  • Pochahontas

Eftersom jag använder Photoshop CS4, men inte vet nåt om Illustrator, så undrar jag vad det är man kan göra med Illustrator som jag inte kan i CS4. Jag vet absolut ingenting om Illustrator, men blev lite nyfiken.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Panda87
    Pochahontas skrev 2009-04-13 16:22:51 följande:
    Eftersom jag använder Photoshop CS4, men inte vet nåt om Illustrator, så undrar jag vad det är man kan göra med Illustrator som jag inte kan i CS4. Jag vet absolut ingenting om Illustrator, men blev lite nyfiken.
    vissa av illustartors funktioner finns nu i den senaste versionen av photoshop alltså cs4:an.

kolla på webdesigneskolan så finns det guider och förslag på vad man kan göra i de olika adobe programmen... 
  • Choko
    Panda87 skrev 2009-04-13 16:13:53 följande:
    Ja det var ju kanon bra! önskar jag själv hade adobe webpaket då jag läste en kurs på min lärarutbildning i höstas då jag fick grunderna i alla programmen...  så om jag ska köpa så får det till att bli av medan jag e student... så som jag uppfattade det så kan man göra mycket i nya photoshop av det som finns i illustrator... men om du ändå får pakatet så ett stort grattis till dig...lycka till
    TACK!
  • Choko

Jag rekommenderar också varmt webdesignskolan. Googlade mig fram och gissa om jag blev glad över att hitta dit!

• Bamsevännen

Finns det någon här som kan göra en .eps fil
    med text som skall till tryck för en billig peng.

Svar på tråden Illustrator!???