hjälper lamotrigin mot ångest??
hej jag undrar om lamotrigin hjälpåer mot ångest?? eller om man måste ha något annat till det??
hej jag undrar om lamotrigin hjälpåer mot ångest?? eller om man måste ha något annat till det??
ingen??
varför undrar du det? har du fått det utskrivet eller.. Det funkar nog om du har ångest och är bipolär då det är främst till det den medicinen används..
För mig var den inte så särskilt ångestdämpande, men jag skulle tro att det är ganska individuellt. Många mediciner kan ju öka ångesten till att börja med innan dom har fått full effekt.. Men om du har ätit den ett tag och ångesten inte har lättat skulle jag vända mig t min läkare och be om ngn annan medicin att komplettera med.
Jag blev hjälpt!
Kom till en ny läkare som fick för sig att jag var bipolär och skrev ut den till mig. Jag åt då seroxat sen innan, den lägsta dosen.
Jag fortsatte äta min seroxat och fick då även lamotrigin. Jag vill tro att det var den som hjälpte mig uppför backen så att jag kunde ta itu med min ångest. För den hjälpte mig att se saker klarare och jag kunde bena upp ångesten.
Nu trappar jag ner lamotriginet för att enbart ha kvar min lägsta dos av seroxat.
Har ätit lamotrigin sen februari -08.
Jag är inte bipolär förresten... Han trode det men när jag gick till en annan läkare för en second opinion så ansåg hon att jag absolut inte var det men eftersom jag mådde bättre med medicinen så fick jag fortsätta.
Det är en stämningsstabiliserare som hjälper till att hålla dig i styr utan att man blir känslolös.
Nej Lamotrigin hjälper inte mot ångest.
Den används som stämningsstabiliserande hos bipolära, fungerar dock inte för alla.
Emmie åt Seroxat som har indikation även vid ångestproblematik.
Det finns många mediciner som riktar sig mot ångest - men prata med din läkare för all medicin är ju receptbelagd.
Kan denna medicin hjälpa mot ångest?
Puff
Blir fundersam över liknande frågor. Förskrivande läkare borde kunna svara. Eller har du hittat gamla lamotrigin i badrumsskåpet och vill pröva?
Hur som helst, den generella ångestdämpande effekten borde vara liten. Skippa dem och prata med primärvården.
FtS70 (läk)
Blir fundersam över liknande frågor. Förskrivande läkare borde kunna svara. Eller har du hittat gamla lamotrigin i badrumsskåpet och vill pröva?
Hur som helst, den generella ångestdämpande effekten borde vara liten. Skippa dem och prata med primärvården.
FtS70 (läk)
Det finns ett flertal. Prata med din läkare!
Theralen, Atarax, Lergigan, Lyrica och sedan alla bensodiazepinerna.
Theralen, Atarax, Lergigan, Lyrica och sedan alla bensodiazepinerna.