• Zsarah

Tips på fyllning till tunnbrödsrullar och krustader?

Jag har rökt lax, skinka, kycklingfiler, lite annat smått här hemma såsom soltorkade tomater, kapris osv. Sen så har jag även creme fraiche hemma. Vad skulle jag kunna göra för fyllningar av detta? Jag har nog mera än detta hemma så om du har tips på annan fyllnig så skriv det ändå så kan jag se om jag har alla ingredienser hemma.

• Svar på tråden Tips på fyllning till tunnbrödsrullar och krustader?
  • Pyan

Blanda avokado med creme fraich (+ salt och peppar, kanske lite vitlökspulver)och bre på tunnbrödet, lägg sen på den kallrökta laxen och rulla ihop hårt.

I krustaderna kan du kanske blanda creme fraich med soltorkade tomater och skinka?!

• mina små kämpar

jag gör en jättegod det ska vara ost philadelphia som man berer över hela sedan lägger man på lite sallad, lite lax, lite gräslök eller röd lök och rullar ihop och lägger dem kallt innan man skär upp dem.
    alla fullkomligt älskar dem trots att det inte är så avancerade

• vivianne

Godaste och enklaste tunnbrödsrullarna är med hackad kallrökt lax och färdig-smaksatt creme fraiche paprika/chili (Arlas eller Icas). Rör ihop och bred ut på tunnbröd. Super!!!

200 g lax och en burk creme fraiche blir ungefär lagom till ungefär ett paket tunnbröd (ca 8 kakor)

• Zsarah

Tack för alla svar, men jag har varmrökt lax inte kallrökt, vad är det för skillnad?

• Lojsan77

Till krustaderna, blanda creme fraiche och ädelost. Gott!

• vivianne

Det är rätt stor skillnad på både smak och konsistens på varm- och kallrökt lax. Älskar varmrökt men tror inte det passar i mina rullar tyvärr.

Svar på tråden Tips på fyllning till tunnbrödsrullar och krustader?