• Anonym (79-85 kg)

Lite nyfiken - vad väger ni som är ca 180 cm?

Själv är jag 181 cm lång o pendlar mellan 79-85 kg - skulle vilja väga 75!

När jag var i 20-årsåldern låg jag runt 73-74 kg (minns ett besök hos gyn, då vägde jag 75 o fick en chock... Gud vad mycket!!!! Nu skulle jag känna mig jättefin om jag vägde 75...)

Antar att det har med ålder att göra - för det kan ju inte vara min goda aptit och att jag är en latmask som hellre ligger i soffan o kollar på tv än tar en promenad...? ;)

Idag vägde jag 84 - suck, ska gifta mig om 2,5 månader o vill känna mig smal o fin då!

• Svar på tråden Lite nyfiken - vad väger ni som är ca 180 cm?
  • Anonym (184)

Jag är 184 och har en målvikt på 79-80kg.
    Just nu ligger jag tyvärr på 94
    Men dte är påväg nedåt. Satsar på 85 innan augusti då sonen blir 1år för det är iaf normalt BMI.

2,5mån, då fixar du 5-8kg beroende på hur hårt du kör.
    Tex VV säger ju 3kg/4v.

• Anonym (66)

är 178 och väger 66 kg. Skulle vilja gå upp ca 5 kg men det går bara inte.

• Anonym

180 cm. Väger 69.5. Gör vad jag kan för att inte hamna över 70.

• MariaWalton

Jag är 180 cm och väger 74kg (4 månader efter förlossn.) Min målvikt är 67kg, då känner jag mig fin. Kämpa kämpa....

• Anonym

är 177 cm o väger typ 66 tror jag. Skulle vilja väga 60 =)

• Anonym

Jag är 179 och väger 83..... Skulle vilja komma ner till 69 kg, men i nuläget känns det som att jag kan tänka mig att nöja mig med att komma under 80 iaf ...

• Anonym (Gravid)

Är 176 och väger just nu 84 kg, detta är dock som gravid i vecka 34.

Innan graviditeten vägde jag 66 och trivdes riktigt bra med det! Däremot vill inte sambon att jag går under 70kg så vi får se var jag slutar när bebisen kommit ut.

• Anonym

180 cm. Har som mest vägt 74 kg (månaderna efter tvillingförlossning) och trivdes inte med det. Nu väger jag 69. Skulle vilja gå ner till 65.

• Anonym (184)

Oj vad lite ni väger alla!

• Anonym (ME)

Jag är 178 och ligger på 100 har svårt att tappa efter första barnet.

• Anonym

175cm och väger 55kg. Är nöjd.

• Anonym ("kort")

Lite för kort egentligen men är 175cm och väger 65-70kg

• Anonym (hm)

är 178 och har pcos.. så utan ppiller så går jag upp och stannar på en vikt omkring 100-105kg.. :(
    med ppiller väger jag ca 85kg och trivs skitbra med det! (har en grov benstomme!).
    ser inte klok ut om jag väger typ 70kg.. ansiktet ser helt urgröpt ut..:S;)

de flesta som svarat i denna tråden verkar ju väga aslite, så lite har jag inte vägt sen jag var 18.. då vägde jag som minst 67kg! (vägde 65kg senast i 8an på högstadiet innan dess).. sedan låg jag på 75 i ett år ungefär.. ;)

Men passar mig bäst att väga omkring 80-85kg, då TRIVS jag!
    Skiter i vikten, huvudsaken är att man trivs med sig själv och sin kropp!

• Anonym (79-85 kg)

Håller med om att ni är många som väger lite för er längd!! För mig låter det som rena mannekäng-vikter.... ;)

Själv är jag nog ganska proportionerlig i kroppen o många tror att jag väger mkt mindre än jag gör. 80 kg är min smärtgräns, kommer jag bara under det så känns det helt okej! Under 75 så tror jag att jag skulle se för spinkig ut.

Då kommer jag t.o.m i mina jeans i stl 38 (eller vid 77 kg kanske)! Men tyvärr är jag oftast en 42:a.... :(

Intressant att höra iaf - har ingen att jämföa med annars!

• Anonym (ninni)

180cm 73 kg oftast senaste åren .. på gym vägde jag 81 länge

• Anonym

Jag är 176 och väger just nu ca 75 kg. Innan jag blev gravid med min dotter vägde jag 87 kg och kämpade sedan efter förslossningen för att bli smalare än vad jag var innan. Nu är jag gravid igen och kommer gå upp i vikt men efter förlossningen tänker jag satsa på att försöka komma ner till ca 65 kg vilket är min drömvikt.
    Det absolut bästa sätter att gå ner i vikt är genom att ändra sina matvanor och börja röra på sig. Jag åt fortfarande riktigt mat men i mindre portioner och mer sallad. Unnade mig lite goda saker ibland och började träna. Lyckades på så sätt börja rasa i vikt och det tog inte lång tid för mig att gå ner 15 kg.

Lycka till, du kommer vara en vacker brud vad du än väger!

Svar på tråden Lite nyfiken - vad väger ni som är ca 180 cm?