• bigbelly

Vad är ert barn favorit lek just nu 10 månaders bebis

Min ena tvilling klär på sig mina kläder och kryper omkring i, hon ser helfestlig ut, smyger in i sovrummet och drar ner mina kläder som hon draperar runt sin kropp sen fnissar hon och kryper iväg,
    pojken älskar dammsugaren där han plockar isär själva slangen och blåser i...
    vad gör era bebisar för tokigheter?

Victoria

• Svar på tråden Vad är ert barn favorit lek just nu 10 månaders bebis
  • saggitarius

Min skrutta har inte riktigt såna roligheter för sig ännu, kanske för att hon är för liten..snart nio månader,

Hon tar iofs en klunk vatten ur mugg/glas o så skyndar hon att stoppa ner handen i glaset för plaska runt med vattnet...

Hon dansar till musik hon gillar, står på alla fyra o poppar till rytmen

Isabelle älskar att klättra. Hon försöker hoppa upp på soffan, klättra över mamma o pappa så fort vi ligger på golvet, försöker klättra upp för spisen...överallt.

Hon älskar att plocka ut saker ur allting, ju svårare desto roligare.
    Hon älskar att bli jagad, så fort man närmar sig henne börjar hon skutta o fnissa o visar på alla sätt hon kan att hon vill busa... Så då får man jaga henne runt i lägenheten.

O hon har börjat hälsa till alla som passerar henne...'smile o vink'.

Men det är väl inte riktigt tokigheter??

• bigbelly

klart att det är tokigheter

= med roligheter
    kul

• dutten

Thor är iofs 9 månader men han hittar på tokigheter han oxå:)
    Sopkvasten&skyffel
    Hundens vattenskål (när han kommer åt)
    Tvättmaskinen att titta på när den är igång att lasta in o ur tvätt
    Ställa sig upp mot allt!
    Vattenslangen i trädgårn - den vill han duscha med -jämnt;)
    Igår var han mullvad med jord överallt som resultat - han skulle ju hjälpa mamma med att gräva
    Kryper i 170 km/h
    Skrattar nästan hela dagarna

dutten

• Agaton sa

Våran Carl älskar att dra ut alla våra dvd skivor har också i dagarna lärt sig att öppna fodralen och ta ut själva skivan, han tycker också det är trevligt att dra i gardinerna speciellt om man säger till honom att han inte får

• nadja

Bea har precis kommit på hur man klappar händerna, så det är vad som gäller från morgon till kväll.
    "Oj, jag är vaken! Dags att klappa händerna."

• ihndra

Linus är 9 mån. Han skruvar loss alla knoppar på alla lådor, och annat, allt som går att skruva på, detta har han gjort sedan 5 mån ålder(blivande mekaniker kanske). Öppnar dörren till sopkorgen(som jag kämpar med att låsa igen på alla de vis), sedan tar han tag i den och springer järnet med gåstolen till alla soper är över hela golvet. Klappar också händerna hela dagarna och leker "tagen".

• Eja

det bästa amanda vet 11 mån är att leka tittut bakom gardinen och klappa händerna

• Eja

....glömde.. det bästa hon vet när jag damsuger är att stänga av den

• Bixa

Tilda är nio månader och hon gillar papper. När jag sätter henne i gåstolen kör hon direkt till tidningskorgen för att kolla om hon kan lyckas få tag i någonting. Gör hon det försöker hon ta stora tuggor av den och blir jättearg när jag tar av henne.

Annars gillar hon att tugga på storebrors leksaker. Speciellt hans telefon, som hon inte får låna för då blir han jättearg.

• saggitarius

Nu har Isabelle en ny favorit:
    'Dricka kaffe' med mamma o pappa. Så fort vi sätter oss ner med våra kaffekoppar kommer hon så fort hon kan och reser sig mot oss och vill ha kaffe. Sätter munnen till muggen och 'dricker'. Sen är hon hur stolt och nöjd som helst, ju fler människor som såg henne 'dricka kaffe' desto stoltare!

*Självklart dricker hon inte kaffet på riktigt utan bara låtsas!

Svar på tråden Vad är ert barn favorit lek just nu 10 månaders bebis