• 3 barns mamma84

Stå utan stöd till börja gå :-)

Kommer ni ihåg hur gammla och hur det var när dom plötsligt stöd utan att hålla i sig i några sekunder några minuter när började dom igentligen börja att gå ja ta sina första steg mot framtiden

För igår så stod han utan stöd i 3-4 sek till o med 2 ggr stod han upp utan att hålla i sig någonstans han stod mitt på V-rummet och jag bara tittade på honom
    så han är 8mån 14 april.

• Svar på tråden Stå utan stöd till börja gå :-)
  • Norpan81

min stora pojk ställde sig upp utan stöd, mitt på golvet när han var 8 mån. sina första steg tog han en vecka innan 1 års-dagen, då han ställde sig upp i köket och gick iväg som ingenting

Den lille ställde sig upp utan stöd vid 8 mån, släppte taget om saker och gick enstaka steg vid 10 mån och gick helt vid 11 mån.

• MammaTillNeoh

Vid 7-8 månader stod sonen utan stöd, vid nio månader tog han sina första steg, och nu vid tio månader går han hela tiden i stort sätt, mer än att krypa iallafall.

Men han har varit tidigt med allting i stort sätt så jag vet inte, det är ju väldigt olika hehe.

• BabyJia

Sonen va lite senare, han tog sina första steg när han va 1 år men de dröjde till han va 15 månader innan han våga släppa taget helt.

• Merikarvia

Det är väldigt olika från barn till barn. Har 5 barn och det har varit olika varje gång. Det händer när dom är mogna för det.

• Mosaik

min lilla på 11 mån stod själv flr ca 1 mån sedan.. nu går hon ett par steg(6 kanske) mellan oss men det värkar som om gåendet väntar ett tag iaf

*stolt mamma*
  • Missimo84

Min son tog sina första steg bara några dagar efter det att han stått själv utan stöd. Han bara knallade iväg
    Har också hört att det är väldig olika. T.ex. så började min son gå själv utan att knalla runt och hålla sig i möblerna först. Däremot så hade han ju iofs fått träna på att gå genom att vi hållit hans händer och så förstås gåstolen.

Svar på tråden Stå utan stöd till börja gå :-)