• KaffeSandra

Någon med erfarenheter av Bolognese

Jag och sambon har börjat bli intresserade av Bolognese, är det någon som har någon erfarenhet av dom? Nu menar jag såklart hundrasen och inte maträtten

Underbara lilla Alice 070926
  • Svar på tråden Någon med erfarenheter av Bolognese
  • köttbullelydnad

Den är jättegod Nädå, skämt å sido. En kul liten dunboll men som kan bli väldigt skällig om den inte fostras.

• KaffeSandra
    köttbullelydnad skrev 2009-04-10 20:49:37 följande:
    Den är jättegod Nädå, skämt å sido. En kul liten dunboll men som kan bli väldigt skällig om den inte fostras.
    Hehe, ja ellerhur Vad har du för erfarenhet av den? Har du haft själv eller så?
  • köttbullelydnad
    KaffeSandra skrev 2009-04-10 20:51:31 följande:
    Hehe, ja ellerhur Vad har du för erfarenhet av den? Har du haft själv eller så?
    Hade en granngubbe i trappen som hade en när jag hade min stora byracka. Jisses vilken myshund det var! Om det var nån hund man ville åka hiss med samtidigt så var det hans vovve! Skulle pussas och kramas och leka och allt möjligt tänkbart under en hissfärd på typ... 1½ minut Lättlärd rackare som kunde både det ena och det andra tricket
  • KaffeSandra
    köttbullelydnad skrev 2009-04-10 20:53:40 följande:
    Hade en granngubbe i trappen som hade en när jag hade min stora byracka. Jisses vilken myshund det var! Om det var nån hund man ville åka hiss med samtidigt så var det hans vovve! Skulle pussas och kramas och leka och allt möjligt tänkbart under en hissfärd på typ... 1½ minut Lättlärd rackare som kunde både det ena och det andra tricket
    Det låter som en superhärlig hund. Har bara läst positiva saker om rasen, men tänkte att det borde ju finnas nåt negativt, hehe. Har dock inte hittat så mycket om rasen, eftersom det är en ganska ovanlig ras...
  • Inna I

Hej! Vi hade en bolognese när jag växte upp. Hon var helt klart en riktig cirkushund! Hon lärde sig alla möjliga trix, som hon gärna visade för alla gäster. Hon var glad, energisk och sprallig. Det var också lätt att ta hand om pälsen. Kan verkligen rekommendera!

• KaffeSandra
    Inna I skrev 2009-04-10 20:57:32 följande:
    Hej! Vi hade en bolognese när jag växte upp. Hon var helt klart en riktig cirkushund! Hon lärde sig alla möjliga trix, som hon gärna visade för alla gäster. Hon var glad, energisk och sprallig. Det var också lätt att ta hand om pälsen. Kan verkligen rekommendera!
    Det låter ju toppen. Blir mer och mer sugen på en liten bolognese
    köttbullelydnad skrev 2009-04-10 20:58:20 följande:
    www.bbhc.nu/
    Tack, hur har jag kunnat missa den sidan så mycket som jag har letat.. {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Bolognese