• Anonym (Undrar)

Naproxen - överdos ?

Kan man ta överdos av Naproxen 500 mg ?

vad händer om man tar en överdos ?

Jag har inte tagit en överdos utan vill bara veta av ren nyfikenhet

• Svar på tråden Naproxen - överdos ?
  • FridaNiklasson

ingen aning..sök på nätet..

• Anonym

1250 milligram är maxdosen. överskrider man den så är nog risken för leverskador stor.

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2009-04-10 15:34:26 följande:
    1250 milligram är maxdosen. överskrider man den så är nog risken för leverskador stor.
    inget annat kan ske eller ?
    Tänkte på med tanke på att man blir ganska trött av två tabletter...
  • Mrs Winter
    Anonym (Undrar) skrev 2009-04-10 15:35:49 följande:
    inget annat kan ske eller ? Tänkte på med tanke på att man blir ganska trött av två tabletter...
    Jag för min del känner ingen annan verkan än den smärtstillande effekten av Naproxen.Om du blir trött så rådgör med din läkare om att minska dosen.
  • snillis

Tja, som inlägg 2 säger - du kan få leverskador. Men det är ju ingen sömntablett eller psykofarmaka eller så så man kan ju inte ta livet av sig eller nåt sånt.

• Anonym (Undrar)

jag äter dessa tre - fyra gånger om dagen under mensen pga svåra menssmärtor. Men det är det enda som funkar på mig, har provat många olika mediciner men aldrig hittat någon som hjälpt mot smärtorna.

Men då behöver jag inte vara orolig att nått annat kan hända! Tack så mycket!

• Anonym

Nej det är ingen farlig medicin på det sättet. Dock ska du inte ta nåt annat smärtstillande och hålla koll på vad du tar för annan medicin, så att du inte belastar levern för mycket.

• Anonym

Det är inte bara psykmedicin eller neuroleptikamediciner som man kan ta överdos på. Tar du massor av alvedon (anses som oskyldigt)så får du hemska skador på lever och inre organ.
    Det är alltid farligt att ta för mycket mediciner ger förgiftningssymtom.

• Anonym (fan)
    Anonym skrev 2009-04-10 15:34:26 följande:

Å fan. Jag har varit tvungen att ta 3,5 x 500 mg på kanske inte ens ett dygn pga menssmärtor från helvetet.
  • Anonym (fan)
    Anonym (fan) skrev 2015-02-18 14:07:08 följande:
    Å fan. Jag har varit tvungen att ta 3,5 x 500 mg på kanske inte ens ett dygn pga menssmärtor från helvetet.
    Fast det kanske är för lång tid för att det ska få en sån effekt?
  • TheeWasp

Naproxen är väl en relativt långverkande cox-hämmare, om du tar den många gånger om dagen kanske det är bättre att kolla efter andra värktabletter som fungera på samma sätt Som man tar oftare. Tror man kan läsa om det på 1177.se och man kan helt klart läsa om det på fass.se

• Delaram Raouf

Hej!
    Jag heter Raouf Delaram och mitt person nummer är 6209259701 och jag tar mycket tabletter och jag glömmer ibland hur mycket jag har tagit tills jag känner ont i magen då jag kommer i hög att över dosat medcin och i dag om  två timmar jag har 2 gångar Nproxen 500mg och nu jag har ont imagen vad ska göra snälla TACK!
    M.V.H
    Delaram Raouf

• Anonym (saraa)
    Delaram Raouf skrev 2016-02-12 21:40:20 följande:

Hej!
    Jag heter Raouf Delaram och mitt person nummer är 6209259701 och jag tar mycket tabletter och jag glömmer ibland hur mycket jag har tagit tills jag känner ont i magen då jag kommer i hög att över dosat medcin och i dag om  två timmar jag har 2 gångar Nproxen 500mg och nu jag har ont imagen vad ska göra snälla TACK!
    M.V.H
    Delaram Raouf

Varför skriver du ut ditt riktiga namn och personnummer?

Du får hitta ett system så du kommer ihåg hur mycket du tar. Ställ klockan på ringning.
  • Jooooaltså

Herregud vilka puckade svar TS fått.. Älskar speciellt "ingen aning.. sök på nätet" ????

Till TS:

Pronaxen är farligt att överdosera och kommer med all säkerhet ge dig ett blödande magsår samt risk för hjärnblödning då Probaxen är blodförtunnande. Ingen hit att ta livet av sig med alltså.. I bästa fall blir du ett vårdpaket.. Hoppas du vet det vid detta laget då detta svar är 7 år för sent..

Till Delaram Raouf:

Ta kontakt med din Arbetsterapeut på Vårdcentralen och be om att få hjälpmedel för att komma ihåg mediciner!

Svar på tråden Naproxen - överdos ?