• hopee

Hest skrik, ibland kommer inte skriket fram alls!

Min lille gosse på 4veckor har varit lite snuvig några dagar. Igår blev han plötsligt hes också, det blev värre och värre och nu hör man inte ens hans skrik man bara ser att han försöker. Känner mig så orolig för detta så vi åkte in på akuten. De sa inget speciellt att det antagligen är en förskylning men jag känner mig ändå orolig. Någon fler som upplevt detta?

• Svar på tråden Hest skrik, ibland kommer inte skriket fram alls!
  • Sandris82

Prova lite ljummet vatten att dricka eller på sked.. det kan lindra. Även brsötmjölken lindrar... Är nog bara att vänta ut tyvärr. Min tjej blev också hes när hon var väldigt liten, blir ju inte bättre när dom gråter precis.

• hopee

Det är inget farligt då? Åh vad jag nojjar!

• hopee

Det verkar iaf inte vara något vanligt då eftersom inte så många har svarat

• Ellie23

Min son på 6 veckor var hes ett par dagar, han ville amma lite oftare och var väldigt ledsen, och jag fick panik när jag hörde att han ville skrika men inget ljud kom... han var lite snuvig innan och sen blev han hes precis som du beskriver... det gick över av sig själv efter ett par dagar, men nu har han kolik istället... man blir ju så frustrerad när man ser att de har ont... är det ditt första?

• hopee

Ja det är mitt första barn så man är kanske lite extra orolig. Igår kom det upp slem också när han hostade, idag låter han dock lite bättre. Det får ju gå över snart annars får jag åka in med honom igen. Skönt att din son blev bättre, men tråkigt med kolik!

Svar på tråden Hest skrik, ibland kommer inte skriket fram alls!