• Anonym (orolig)

Hur ska avslaget lukta?

I början luktade det som det ska, typ metall .
    Nu luktar det mera surt. Ingen konstig färg eller så vad jag märker men det luktar helt annorlunda från i går tex.
    Har varit noga med att tvätta mig nästan varje gång jag kissat och bytt binda ofta samt duschat . Är så orolig att det blivit en infektion ändå.

• Svar på tråden Hur ska avslaget lukta?
  • Anonym

Jag tycker det luktade avfall/avlopp......usch......

Har du mycket ont och feber ska du ringa gynakuten!

• Anonym (orolig)

okej jag har ju inte varken feber eller ont, eller jo ont men det är som det svider från stygnen bara.
    Gör dom gynundersökning då om dom misstänker infektion för jag dÖR hellre än att någon är där o grejar nu

• Anonym (morsa)

hur länge sen bar det du födde? Du kan ringa din bm o gå på efterkontroll. då får du "expert" tips

• Anonym (orolig)

Jag födde iförrgår

• Anonym (urk)

Jag tyckte avslaget luktade sååå illa, typ ägg...

• Anonym (orolig)

Anonym (urk) skrev 2009-04-10 17:34:48 följande:

Jag tyckte avslaget luktade sååå illa, typ ägg...
    UTAN infektion ?
  • Anonym (urk)

Anonym (orolig) skrev 2009-04-10 17:37:10 följande:

Anonym (urk) skrev 2009-04-10 17:34:48 följande:
    UTAN infektion ?
    Ha ha ha...Ja, utan infektion! Min kompis sa samma sak om sitt avslag, ingen av oss gillar ägg längre Pratade med doktorn å hon sa att det luktar som det ska.
  • Knastroll82

I början (första dygnet) luktar avslaget precis som du säger metall, då det består mest av blod från såret efter moderkakan m.m. Efter ett par dagar börjar såret läka och avslaget går över till att bestå mer och mer av sårvätska, och börjar då lukta en fadd, tung, äckelsöt ägglukt.
    Personligen tyckte jag det stank helvete.

Börjar det däremot lukta ruttet, du får ont, feber eller om du endå känner dig orolig så tag kontakt med din BM.

• Knastroll82

Ett tips, tvätta inte med tvål. Då kan du lätt få svamp på de redan sköra slemhinnorna. Tvätta med enbart vatten, eller om du känner att du behöver tvätta med olja eller en specielanpassad mild intimtvål.

Vatten räcker för att rengöra underlivet då systemet är självrengörande.

• Anonym (tvätta lugnt)

o dessutom tror jag inte du behöver tvätta vid varje toabesök. jag tvättade mig nog inte ens varje dag den där första tiden efter förlossningen. bytte förstås binda så fort det behövdes, alltså typ varje toabesök.

har fött två barn och inte fått några infektioner.

håller oxå om att det luktar blää med avslag. inte så kul när det för egen del fortsätter vecka ut och vecka in i kanske tre månader. :-/

• Missboss

Avslaget lukar faan rent ut sagt även om det inte är någon infektion. Har aldrig någonsin känt mig så ofräsch under 1 månads tid.

• Anonym (orolig)

Åh tack för alla era svar
    Jag tvättar inte varje gång eller jo i förrgår och ungefär varannan gång igår , idag har jag bara duschat , det kommer inte lika mycket blod längre så.
    Jag använder ingen tvål heller jag vågar knappt röra mig där nere ändå...

• Anonym (orolig)

Ja de luktar liksom surt.
    Det kommer massa slem också :S alltså "snorigt" blod.

Hur länge ska det svida?

• Anonym (urk)

Svida kan det göra ett tag, särskilt om man är sydd... Min läkare "tvingade" mig å kolla i underlivet med en spegel, jag vågade inte först, trodde det skulle se ut som en jordbävning, vilket det naturligtvis inte gjorde (trots klipp å en massa styngn!)

Svar på tråden Hur ska avslaget lukta?