• LaHabana

Sammandragningar eller förvärkar?

Jag har haft sammandragningar länge, sedan ca v 17. går in i v 36 imorrn.
    Oftare och oftare nu när jag får sammandragningar blir jag jätte varm, som att allt blod rusar upp till ansiktet. Och andningen blir lite obehaglig. Är det förverkar, eller bara ytterligare sammandragningar. Dom gör ju inte ont direkt, men ett obehag jag inte haft innan.

• Svar på tråden Sammandragningar eller förvärkar?
  • TessitN

Så som du beskriver har jag haft hela graviditeten, och jag är bara i v.32. Jag får obehaglig andning och blir röd i ansiktet, så jag tror det är sammandragningar.
    Men nu på senare tid så får jag oftare dessa sammandragningar. =) plus att jag det hugger lite i svanken. Speciellt på kvällar och nätter.
    Börjar bli less...=)

• LaHabana

Aha men då e d bara sammandragningar allts. har haft dom hela tiden, men inte så att man blir varm o så. Ja har oxå oftare nu, men man får väl vänta en evighet till :P

• LillaFlingan

det som du beskriver ts är för mig förvärkar iaf..

sd's i normala fall känner jag knappt av förutom att magen blir håård..

men förvärkar gör mig flåsig, magen blir hååård och oftast trycker det på enormt mycket neråt (dock inte alltid)..

har både förvärkar och sammandragningar jätteofta (för ofta för att det ska räknas som normalt, men har varit i kontakt med förlossningen, sprungit på undersökningar osv) och är nu i v38 så det ska va ok ändå.. :)

min livmoder hårdtränar väl.. *ler*

• LaHabana

Okej. Ja d va d ja funderade på, eftersom jag inte känner av mina sd mer än att d blir hårt. Och nu kommer dom oftare med flåsighet och svettningar nästan.
    Jaja, d e väl bara att stå ut några veckor till :P

Svar på tråden Sammandragningar eller förvärkar?