• Hexx

Vad leker era treåringar med?

Ja, jag undrar vad era treåringar leker med?
    Elias spelar mest gitarr, spelar inlärningsspel på datorn, ritar eller pysslar.
    När jag tittar i leklådorna tycker jag mest det är skräp eller leksaker till lillebror. Bilar, klossar, lego, dockor och andra grejer.
    Tänkte uppdatera Elias leksakslåda lite, men vill ha lite tips och idéer.

• Svar på tråden Vad leker era treåringar med?
  • Dixie

leksaksköket är poppis här, med all leksaksmat, kastruller, vispar m.m.

• modestyclara

Playmobil är en riktig hit. Leksaksspis, kylskåp och mat är också en höjdare... Utklädningskläder. Dockor och dockvagnar. Brio-tåg. Lego-tåg.

• joojoo

Verktyg, verktyg, verktyg är det absolut populäraste.

Spisen är också kul. Ritar, spelar instrument och lyssnar på böcker. Lego och Briotåget ibland.

• norgesessan

Idag har han spelat på äggdelaren, ritat på ritbrädan, och varit allmänt busig...Han har läst Kalle Anka på toan med....Kan booooom!!!, den är lätt att känna igen

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Annars tycker han om bilar, tågbanan, duplo, och massa saker som normalt inte är leksaker

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • nadja84
    norgesessan skrev 2009-04-10 22:06:32 följande:
    Idag har han spelat på äggdelaren, ritat på ritbrädan, och varit allmänt busig...Han har läst Kalle Anka på toan med....Kan booooom!!!, den är lätt att känna igen
    haha.. min son brukar också spela på äggdelaren Tycker det låter kul faktiskt!!
  • Hexx

Hahahaaaa, tyckte det stod "spelat på äggledaren..."

• Cissela

Hannah leker med leksaksspisen och saker till den, barbiedockor (lite), sina leksakshästar, dockor och nallar men mest så ritar och pysslar hon... klär ut sej gör hon mkt också :) Och bondgården är ju en favorit, framförallt staketen till den som man kan bygga hagar till djuren.

För bara några månader sedan så lekte hon jättemkt med lego och med sin järnväg men är trött på dem just nu. :)

Har en massa Fisher-price saker (hus, sllott, bondgård med en massa figurer till)men har inte lekt med dem sedan förra sommaren mer än en eller två gånger så de åker snart bort. :)

• mirre2

3½år tjej hon leker me dockor dockvagn leksaksspisen/köket  ritar hoppar stutsmatta leker i sandlådan cyklar  leker rollspel (mamma pappa barn eller farmor och barn)

• tessan27

Min 3 1/2 åring leker mycket med sitt Pippi hus, bygger duplo, pussel, ritar, gör pärlplattor, leker doktor, tar hand om sina dockor och kör dem i dockvagnen, lagar mat i sitt kök...
    Är vi ute så cyklar hon eller gungar.

• Standly

Här är det mest gitarr & andra instrument som är roligt men även playmobil, tågbanan & lego. Just nu är han inne i en bollperiod också.

• SaraoAlbin

Min son är 3 år (febr) och leker med traktorer och bilar. Älskar att vara ute och gräva.
    Inne leker han med tågbana, bondgård och djur, traktorer. Ritar, playdou, klipper och klistrar....

• Xara

Smålego-gubbar. BARA smålego-gubbar just nu, faktiskt ! Det är ju storebror 5 år som har fått det mesta smålegot, men det är redan väldigt populärt hos lillebror 3 år. Särskilt Star Wars-gubbarna. Han gillar även att klä ut sig till Darth Vader, leka med lasersvärd (går bra med en pinne ) och varna folk, även främlingar på stan, för att det kommer "stormtroopers" bakom dem ("Akta dig! Det är en stormtrooper bakom dig!!") .

• Millans hustru

Play mobil och papo riddare blev dotterns favoriter då hon lämnade "småbarns-sakerna". vi har sen fyllt på detta under ett par år, till jul o födelsedagar osv. Det är ett material som hon hela tiden återvänder till o som lätt får ett uppsving då hon får någon ny liten figur.

• GoaLinda

3 årig dotter:
    Dockor,barbie,barbie möbler allt som hör till, my littel ponny,allt till dockor, o gossedjur och smågubbar.
    Ritar,pärlor, målar lera mm

Min familj Rockar!!
  • Peak
    norgesessan skrev 2009-04-10 22:06:32 följande:
    haha det gjorde min son också för ett tag sedan och jag höll på att skratta ihjäl mig, fattade inte hur han kom på det ens

Favoriterna är TÅGET, brio-spisen och att laga mat och så går han runt med sina "bäbisar" i min gamla dockvagn, de går mest till Ica och handlar mjölk
  • march

Min dotter älskar rollspel just nu, (mamma,pappa barn, farmor, mormor mm) Klä ut sig. Leka med dockor. Laga mat på Lekspisen. Bära på en väska full med grejer och låtsas gå till skolan.Sen tycker jag inte att hon leker extra länge med något. Hon har inga favvo leksaker. Tycker att den här ålder kretsar mest runt deras fantasi, hon hittar på roliga roller och lever sig in i de :D Något min dotter behöver just nu är utklädnings grejer.

Svar på tråden Vad leker era treåringar med?