• Odella

Ta med bild till frisören?

Gång på gång har jag gått till frisören och bett om att få en sk "pixie" frisyr, alltså en kort, välklippt frisyr som fortfarande är kvinnlig. Jag har testat olika frisörer och varje gång jag försklarar hur jag vill ha det säger de "jag vet precis vad du menar!" men så får jag fortfarande en frisyr som jag absolut inte bett om.

Frågan är nu om jag kan ta med mig en bild på det jag vill ha till frisören, eller är detta pinsamt? Frisyren jag vill ha är denna: 66.115.147.213/wp-content/uploads/2008/03/michelle-williams-60s-chic.jpg

ja eller nej?

• Svar på tråden Ta med bild till frisören?
  • kattkvinnan

klart att du kan, jag tog med mig en bild sist när jag klippte mig och min frisör tyckte det var super bra då hon verkligen hade nått att gå efter och inte bara gissningar.

• Saaaraa

Ta med dig bild! Jag hade gjort det om jag ville ha en speciell frisyr

• elvinaOstefan

självklart! Jag brukar ofta ta med bilder, ibland går jag dit tidigare och bläddrar i deras tidningar och visar med hjälp utav bilder vad jag vill ha. Känner många som gör så, så det är inget pinsamt :)

Devin, det finaste vi har ♥
  • Bevabus

Såklart du kan! Många människor gör det. Det finns ju till och med böcker och tidningar hos frisören som man kan kolla i och peka och förklara hur man vill ha det På 90-talet så var ju "Rachel-frisyren" inne...hon i serien Vänner Och då kom nästan varenda tjej in till salongerna med en bild på Jennifer Aniston hihi

• isvinter

Klart du ska ta med en bild, på så vis blir det inga missförstånd. Upp till frisören att denne kan klippa så sen bara :). Jag tar alltid med mig en bild numer om jag går till ett nytt ställe el vill ha annorlunda än vad jag brukar ha. För min del gäller det färgning/toning el slingning dock, klipper bara topparna :).

• Odella

Ok då ska jag göra det! Tack! Äntligen kanske man kan få den frisyren då.

Svar på tråden Ta med bild till frisören?