• hejentjej

nån som såg/sett Underbara älskade?

var den verkligen så bra som alla säger?
    jag tycker inte det tror jag

varför sa sonen att det var faderns fel?
    vad var det han tyckte var fel?
    det var något han beskylllde att han kunde gjort annorlunda?

vet ni vart filmen utspelas?
    bohuslän?

sen fattade ja inte relationen mellan fadern å den där damen
    hur kände dem varann??

å var inte hon tjejen i butiken som gillade sonen rätt gammal?? : /

• Svar på tråden nån som såg/sett Underbara älskade?
  • Lithe

Jag tyckte den filmen var helt underbar! Men jag kommer inte ihåg så mycket så att jag kan svara på dina frågor. Jag vet bara att jag satt och lipade en hel del, haha.

• linjes

Vilka konstiga frågor

Jag tyckte filmen va bra å andra sidan tycker jag alla hans filmer är bra eftersom jag är kär i honom

Men han tyckte väl att det va hans fel eftersom det va han som körde bilen

Ingen aning om vart den spelades in

Dom kände väl varandra sen innan fattade jag det som?

Jo hon va äldre men vad spelar det för roll? Det är ju ändå bara en film

• Marie IE B

Såg filmen igår kväll för första gången.

Eftersom det var fadern som körde bilen så tycker sonen att det var faderns fel.
    Filmen utspelar sig på en ö i Bohuslän, en replik var ".... med båten från Marstrand..." men var den är inspelad däremot vet jag inte, men troligtvis på någon ö i Bohuslän.

Kvinnan var nog del av det umgänge de haft under sina somrar i stugan på ön, en gammal bekant helt enkelt. I början trodde jag att de haft ett förhållande men det verkade det ju inte som. Var inte hennes man (Philip Zandén) en gammal vän till Michael Nyqvist ?

Jag skulle gissa på att tjejens ålder skulle vara runt 22-24 kanske...

• hejentjej

haha nä du inte marstrand inte, där bor faktiskt jag, och här var det icke : )

• hejentjej

jaså? var det bara att han körde bilen fadern? trodde det var nåt annat också som dom inte visade, som gjorde att han lade skulden på fadern

så ung? tyckte hon såg ut som närmare 35 : )

• hejentjej

jo han e grym, tycker bättre om så som i himmelen dock
    och den där på bondgården, vad heter den nu... grabben i graven...

vilka kända filmer har han mer varit med i?

• Em00

den var så dålig så jag har förträngt den =/

• hejentjej

den var ok men inte mer
    jag satt och väntade på att den skulle bli bra

så som i himmelen fastnade jag på 2 sekunder

men denna... nä.... konstig tycker jag.

• hejentjej

hehe jag tyckte dem sa att de seglat från marstrand eller nåt, ,men trodde ja hörde fel, vad kul att det är här nära som ni säger.

• Lithe
    hejentjej skrev 2009-04-11 23:59:57 följande:
    hehe jag tyckte dem sa att de seglat från marstrand eller nåt, ,men trodde ja hörde fel, vad kul att det är här nära som ni säger.
    Jag och sambon satt och försökte se och höra var det var. Vi kände igen det eftersom vi har stugan där.
  • Marie IE B
    hejentjej skrev 2009-04-11 23:59:57 följande:
    Det sa de, men det betyder ju inte att filmen är inspelad där !
  • luspudel

Nix, inte Marstrand... Däremot Hermanö, Gullholmen :) Bor precis i närheten och herrejössös vilken kalabalik det var.

• SweetNilam
    hejentjej skrev 2009-04-11 23:57:39 följande:
    jo han e grym, tycker bättre om så som i himmelen dockoch den där på bondgården, vad heter den nu... grabben i graven...vilka kända filmer har han mer varit med i?
    Män som hatar kvinnor och han är med i efterföljarna med (som har premiär under 2009 tror jag). Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes.
  • hejentjej

aha, gött, marstand bor jag på, ,men gullholmen? kände inte igen, men det kan vara på ett ställe där jag inte varit kanske : )

• SweetNilam

Underbara älskade är en film från 2006 där Michael Nyqvist och Anastasios Soulis har huvudrollerna. Filmen vann en guldbagge Svenska Folkets Biopris 2006 och nominerad till Bästa Manliga Huvudroll, Anastasios Soulis. Filmen är inseplad på ön Gullholmen utanför Orust. Hamnen som förekommer i filmen är i verkligheten en vanlig småbåtshamn utan handelsbod och färeavsläpp. Hamnen finns i Skalhamn som ligger strax utanför Lysekil. Innan inspelningen av filmen gjordes den vanliga hamnboden om till en affär och båtarna fick göra plats åt färjan som trängde sig in i den lilla hamnen.

Svar på tråden nån som såg/sett Underbara älskade?