• mammapappabebis

Vad är grejen med majskrokar?

Hej

Jag har förstått att majskrokar är poppis att ge till sina små, gärna i tidigt stadium. Nu är jag bara nyfiken på vad det fyller för funktion. Har hört att det inte innehåller några "dåligheter", men innehåller det några nyttigheter? Är det som smörgåsrån? Vet inte varför man ger dem heller visserligen... Är det för att lära dem tugga? När börjar man?

Vore kul att få svar. Vi har precis börjat med smakisar här hemma, så jag antar att det dröjer innan krokar blir aktuellt.

• Svar på tråden Vad är grejen med majskrokar?
  • IsaCMoJs

Många ger det till sina barn som tidsfördriv, vissa ger det när de själva fikar och andra bara för att liksom. De ska väl vara bättre för att det inte finns en massa tillsatser i dem och onödigt socker och annat!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • WilliamNellyJamie

jag det är samma funktion som smörgåsrån man ger när det är lite sugna på nåt elelr när de lär sig äta och när man lagar mat och barnet inte vill vänta längre....

de funkar i olika situationer och enligt mig skit bra!!!!!!

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • MammaTillNeoh

Jag gav det till min son innan han kunde tugga, alltså innan han fick tänder. De smälter bra och fort i munnen så de inte kan sätta i halsen på samma sätt som smörgåsrån och annat.

Mutning när sonen vart tjurig eller man åkte bil eller något hehe, jättebra med majskrokar då! Men nu när han har tänder och kan tugga så får han rån istället, majskrokarna går åt så fort nu när han har tänder så då är det bättre med rån :)

• ebben

haha-japp mina som är snart 5år resp. 3½år äter de bara för att de såg en bebis äta de.O det knastrar ju så mysigt då man tuggar de! .
    Annars skulle de nog inte ätit de.
    Smakar ju liksom inget... bara frasiga.

• Kajsan

Vi har det till vår 3.5 åring när det är fest istället för chips etc.
    På nyårsafton och så.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • mammapappabebis
    Kajsan skrev 2009-04-11 08:54:10 följande:
    Vi har det till vår 3.5 åring när det är fest istället för chips etc. På nyårsafton och så.
    Ja, så får det nog bli för oss också. Jag tänker på tänderna, det är ju inte bra att "småäta".
  • SoffiZ

Min son på 9 månader älskar majskrokar. Kanonbra tidsfördriv när jag själv vill hinna äte lite, diska, eller nåt annat, då sitter han själv i sin stol och äter. Han älskar dem=) (Skulle han tappa lite på golvet, så försvinner det ändå, för hunden gillar dem oxå;))

Svar på tråden Vad är grejen med majskrokar?