Thinner skrev 2009-04-11 13:49:16 följande:
Tridde, har också tidigare erfarenhet. Hade också en svår förlossning med sonen. Slutade i urakut snitt och blev sövd....*ryser*Har BF 4/9 och ska börja gå i Aurora-samtal om några veckor. Sen får vi se vart det leder. De alt. som finns för mig är planerat snitt eller planerad igångsättning.
nämen va kul, jag ska ha 26 aug men räknar faktiskt med just 4:e eftersom det är närmaste fullmåne

jag har inte snitt som alternativ, utan jag har gett mig fasen på att detta bara SKA gå. jag vill verkligen ha revansch eftersom allt gick fel förra gången så det blir en naturlig förlossning, om inte bäbis får för sig att vägra vända på sig eller liknanden
Emlak> jag tycker det är synd att du har en sån bild av förlossningar, det brukar ju faktiskt oftast gå bra. det kan ju låta lite konstigt att jag, som själv haft en jobbig variant, sitter och förespråkar vaginal förlossning men det är ju faktiskt det naturliga och det bästa för både mor och barn så länge det inte är komplikationer med i bilden

jag tror nog att det där med musklerna är en skröna, låter konstigt att kvinnliga muskler skulle förstöra det naturligaste som finns, att föda barn, om det kanske inte gäller extrema fall, men det är bara min känsla kring det
Issa79> det är ett jättebra tips med aurorasamtal, jag ska börja om några veckor och tror och hoppas att det kommer att hjälpa mig