• TOLI

enago välling!

Hej!
    Någon som använder enago välling till era bebisar? Hur smakar den?

Min femmånaders flicka tål inte mjölk, och tycker inte alls om den mjölkfria ersättningen Trots att hon får althéra som ska smaka bäst..

Så nästa sak att prova om några veckor bli den mjölkfria vällingen... Smakar den bättre?

• Svar på tråden enago välling!
  • Stjärnstoft

Personligen tyckte jag att den var lite konstig i konsistensen, inte så slät.
    Men min son fullständigt älskade den

• Lindisgbg

Min son som är 13 månader gillar enago välling, fick honom aldrig att ta nutramigen. Tyvärr är den restad sedan början av veckan och kommer inte att finnas på några veckor enligt deras hemsida, fick reda på deta tidigt så jag köpte på mig 11 paket så vi bordea klara oss ett tag{#lang_emotions_wink}. Tror din dotter kommer att gilla vällingen.

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
  • Stjärnstoft

För att klargöra lite. Vällingen har inte alls den här läskiga smaken som mjölkfria ersättningar har, men är inte lika slät och len i konsistensen (tycker jag) som vanlig välling. Smaken kommer hon nog gilla!

• mian75

Om hon inte skulle gilla smaken kan du testa att göra välling på Enagos gröt istället. När vår son var mindre fanns inte Enagos välling så vi blandade Solhavre (ca 2 dl) med Enagos grötpulver (ca 2 msk) istället.

• Solskensmor
    mian75 skrev 2009-04-12 15:57:01 följande:
    Om hon inte skulle gilla smaken kan du testa att göra välling på Enagos gröt istället. När vår son var mindre fanns inte Enagos välling så vi blandade Solhavre (ca 2 dl) med Enagos grötpulver (ca 2 msk) istället.
    Så gjorde även vi, för vår lilla gillade inte deras vällingsmak. Om du gör "välling" av grötpulvret så tillsätt även olja i den...
  • hönsmormors dotter

Min pojke (8 månader) gillade inte enago men har börjat acceptera Nutramigen när jag gjorde den lite tjockare Tror att det handlar rätt mycket om konsistensen, mer än om smaken, för hans del i alla fall. För han kan ju inte tycka att Nutramigen smakar gott!?! jag klarar knappt av att provsmaka den för att kolla temperaturen!
    Lycka till!

• mian75

Bra Solskensmor och Stjänstoff att ni påminde om oljan också . Det var ett tag sen sonen slutade med välling, så jag hade hunnit glömma . Vi tillsatte också alltid olja i vällingen.

Svar på tråden enago välling!