• Katze

Massage av man??

Jag och min man (sambo) har varit tillsammans i drygt ett halvår.
    Jag studerar på gymnasienivå och deltidsjobbar även nu som städare..Vilket min rygg tagit så jädra mycket stryk av. Har konstant ont i den, har muskelknutar överallt och det är bara förjävligt.
    Vill inte att problemen skall förvärras och hade sett fram emot att boka in mig hos en ordentlig massör. Höll precis på att boka då min sambo utbrast; ''men.. jag vill inte att du blir masserad av en man! Att en man ska hålla på och klämma på dig..! '

Jag: men du, jag har faktiskt skitont i min rygg och vill inte att detta ska förvärras ,och du kan inte lösa upp muskelknutar?

Han: men kan du inte fråga efter en kvinnlig massör?

jag håller på att bli galen,
    min rygg gör konstant ont och jag BEHÖVER en massageteraput, omgående! Jag tänker inte sitta i telefon och begära en kvinnlig massör, allt jag behöver är någon som fixar min rygg,
    kvinna eller gorilla skiter väl jag i, bara jag mår bra!

Jag har alltid sagt åt mig själv att aldrig ''lyda''män.. men.. nudå?

Vad göra???

• Svar på tråden Massage av man??
  • Mamsis

Vänd på det, skulle du tycka att det vore ok att en kvinna stod och "klämde" på din man?

För mig vore det inga problem att be om en kvinnlig massör. Vet att det är oerhört vanligt att man begär ett visst kön på sin massör, av vilken orsak vet jag dock inte.

• aggexa

Boka tid hos massören och låt din sambo äga sina egna problem.

Begär han att du bara ska få ha kvinnliga läkare också?
    Min gynekolog är den absolut bästa jag haft i hela mitt liv, han är man. Skulle det också vara ett problem för din sambo?
    Hur är det med hårfrisören?

Din man bör ta itu med sitt svartsjukeproblem framför att ditt liv ska låtas inskränkas. Svartsjuka botas aldrig med att en människas liv inskränks, det bara växer. Låt dig inte utsättas för det.

Katze skrev 2009-04-11 11:11:29 följande:
    Jag och min man (sambo) har varit tillsammans i drygt ett halvår. Jag studerar på gymnasienivå och deltidsjobbar även nu som städare..Vilket min rygg tagit så jädra mycket stryk av. Har konstant ont i den, har muskelknutar överallt och det är bara förjävligt. Vill inte att problemen skall förvärras och hade sett fram emot att boka in mig hos en ordentlig massör. Höll precis på att boka då min sambo utbrast; ''men.. jag vill inte att du blir masserad av en man! Att en man ska hålla på och klämma på dig..! ' Jag: men du, jag har faktiskt skitont i min rygg och vill inte att detta ska förvärras ,och du kan inte lösa upp muskelknutar? Han: men kan du inte fråga efter en kvinnlig massör? jag håller på att bli galen, min rygg gör konstant ont och jag BEHÖVER en massageteraput, omgående! Jag tänker inte sitta i telefon och begära en kvinnlig massör, allt jag behöver är någon som fixar min rygg, kvinna eller gorilla skiter väl jag i, bara jag mår bra! Jag har alltid sagt åt mig själv att aldrig ''lyda''män.. men.. nudå? Vad göra???
  • Maddsutt

jag skulle aldrig bry mig o en kvinna masserade min sambo. jag vet ju att hon enbart ser det som ett jobb.

bry dig inte, tänk på dig själv! säg till honom att han får väl följa med då.. =)

tänk på dig och din rygg, inte på hans svartsjuka, det får stå för honom och det får han ta tag i!

lycka till

• Katze
    Mamsis skrev 2009-04-11 11:18:51 följande:
    Vänd på det, skulle du tycka att det vore ok att en kvinna stod och "klämde" på din man? För mig vore det inga problem att be om en kvinnlig massör. Vet att det är oerhört vanligt att man begär ett visst kön på sin massör, av vilken orsak vet jag dock inte.
    Skulle inte ha något problem med det, om jag inte själv kunde lösa upp muskelknutar och hade sett min partner lida i flera veckor, och dessutom KÄNT hur hela hans rygg vore spänd som... ja, satan.

Det är ju för tusan bara massage, ett yrke. Min bästa vänninna brukar annars massera mig, men hon är bortrest och inte heller utbildad, dvs hon kanske bara skulle förvärra problemen.

Jag är nu bara ute efter att få tillbaka min rygg, jobbet blir lidande av att jag inte kan jobba lika ordentligt och snabbt pga att jag tidigare lyfte dåligt.Jag blir också lidande!

Vettetusan vad jag skall göra,
    självfallet förstår jag hans argument,
    men om jag ''ville vara otrogen''
    skulle jag knappast BETALA för det?

Nej men usch, har bara så ont :/
  • Anonym (Bagarinnan)

Jag är tjej & massageterapeut.
    Jag har varit med om män som ber om manliga massörer & kvinnliga som ber om kvinnliga massörer, det varrierar.
    Finns säkert olika anledningar till varför, t ex religion, att man inte är bekväm med det andra könet så pass nära inpå osv & den anledning du skriver om ovan.

Det jag tycker är viktigast är att man själv är trygg med den som masserar.

Jag tror inte att den manliga massören skulle ta illa upp om du ringde & frågade om han kände till en kvinnlig massör - det skulle inte jag ta illa upp för i a f.

Men som sagt, i de här fallet är de ju din man som verkar ha problem med manligt/kvinnligt.

Har din man visat sådana tendenser innan?
    Låter lite kontroll, övervakande osv...?

• Katze
    aggexa skrev 2009-04-11 11:19:37 följande:
    Boka tid hos massören och låt din sambo äga sina egna problem. Begär han att du bara ska få ha kvinnliga läkare också? Min gynekolog är den absolut bästa jag haft i hela mitt liv, han är man. Skulle det också vara ett problem för din sambo? Hur är det med hårfrisören? Din man bör ta itu med sitt svartsjukeproblem framför att ditt liv ska låtas inskränkas. Svartsjuka botas aldrig med att en människas liv inskränks, det bara växer. Låt dig inte utsättas för det.
    Nej jag tänker också så, TA INGEN SKIT- so to say. Men samtidigt så är detta en person man bor med och jag orkar bara inte höra på hans eventuella gnäll och gråt om jag väljer att boka en tid ''mot hans vilja.. ''
    Jag vet att det inte är sunt att resonera såhär, just därför jag valde att skaffa mig ett eget jobb så jag inte är ''beroende'' av honom,
    står tex inte på hyreskontraktet..Men vill ha en inkomst iafl, så jag kan lägga undan och spara- eventuellt kolla på lägenheter själv om detta skulle spåra ut.
  • Katze
    Maddsutt skrev 2009-04-11 11:20:47 följande:
    jag skulle aldrig bry mig o en kvinna masserade min sambo. jag vet ju att hon enbart ser det som ett jobb. bry dig inte, tänk på dig själv! säg till honom att han får väl följa med då.. =) tänk på dig och din rygg, inte på hans svartsjuka, det får stå för honom och det får han ta tag i! lycka till
    Men jo precis! låter lite långsökt att man ska ringa dit och begära en kvinnlig massör? tror minsann nästan att en manlig skulle vara bättre pga ''hårdare nypor.. ''.. men jag vet inte, kanske bara är lite fördomar från min sida.

Om han följer med och jag får en man (står inte vid bokningen! kön är ju irrelevant.) så skulle han nog inte bli så glad..
  • Katze
    Maddsutt skrev 2009-04-11 11:20:47 följande:
    jag skulle aldrig bry mig o en kvinna masserade min sambo. jag vet ju att hon enbart ser det som ett jobb. bry dig inte, tänk på dig själv! säg till honom att han får väl följa med då.. =) tänk på dig och din rygg, inte på hans svartsjuka, det får stå för honom och det får han ta tag i! lycka till
    Men jo precis! låter lite långsökt att man ska ringa dit och begära en kvinnlig massör? tror minsann nästan att en manlig skulle vara bättre pga ''hårdare nypor.. ''.. men jag vet inte, kanske bara är lite fördomar från min sida.

Om han följer med och jag får en man (står inte vid bokningen! kön är ju irrelevant.) så skulle han nog inte bli så glad..
  • Katze

Anonym (Bagarinnan) skrev 2009-04-11 11:27:41 följande:

Jag är tjej & massageterapeut. Jag har varit med om män som ber om manliga massörer & kvinnliga som ber om kvinnliga massörer, det varrierar. Finns säkert olika anledningar till varför, t ex religion, att man inte är bekväm med det andra könet så pass nära inpå osv & den anledning du skriver om ovan. Det jag tycker är viktigast är att man själv är trygg med den som masserar. Jag tror inte att den manliga massören skulle ta illa upp om du ringde & frågade om han kände till en kvinnlig massör - det skulle inte jag ta illa upp för i a f. Men som sagt, i de här fallet är de ju din man som verkar ha problem med manligt/kvinnligt. Har din man visat sådana tendenser innan? Låter lite kontroll, övervakande osv...?
    Problematiken ligger i att man vid bokningstillfället på nätet inte ser hurvida det är en tjej eller en man som kommer att massera en..

Han hade ett ont öga på en av mina nu- fd killkompis, för att denne bjudit mig och mina vänner på alkohol och dessutom vid ett tillfälle frågat om vi kunde ha sex. (jag sa dock nej, och jag dricker dessutom knappt något, och jag skulle heller aldrig vilja ha sex me dhonom.. )
    Han bodde i närheten av oss och det slutade med att jag slutade kontakta denna snubbe, på min sambos begäran mestadels.
  • snuttP

Jag hade struntat i vad min man tyckte. Är själv hudterapeut, tänk om min man hade haft åsikter om vem jag skulle behandla. Då hade man inte kunnat ha en fungerande firma.

Nä se till att få din rygg fixad.. så kan mannen din se till att få sin svartsjuka fixad på nått sätt..

Svar på tråden Massage av man??