• DrakenSpektakel

Hur ser DIN stjärnfamilj ut?

Läste om 'stjärnfamiljen', som till skillnad från 'kärnfamiljen' inte består av (bara) mor, far och barn, och tyckte det var SÅ fint...! Familjen som kan växa och breda ut sig i alla riktningar med alla älskade som stjärnglans...

Skilda, barnlösa, singelfamiljen, bonusfamiljen, adoptivfamiljen, regnbågsfamiljen, storfamiljen, donorfamiljen, änkefamiljen, fosterfamiljen - ja alla de kärleksfulla familjer som finns .

(Och mindre kärleksfulla, så klart, livet är inte rättvist, varken kärnfamiljen eller stjärnfamiljen är alltid).

Min stjärnfamilj består av mina egna tre syskon med tre pappor, och min mamma. Av svägerskor, ex-svåger, syskonbarn och deras familjer.

Så mina två barn: Deras två pappor. Ena sidans farmor och farfar med ny fru och två döttrar (fastrar), svägerskan, med familj, som egenligen 'bara' är exets kusin, samt extra-farmor som egentligen 'bara' är gammelfaster. Andra sidans farföräldrar och farbror med dotter (kusin), ex-fru (faster), ny fru (faster) och två pojkar (bonuskusiner).

Själv har jag inga bonusbarn, tyvärr. Än .

Hur ser DIN stjärnfamilj ut?

• Svar på tråden Hur ser DIN stjärnfamilj ut?
  • DrakenSpektakel

'Definitionen på en stjärnfamilj är alla som lever i en familj där innehållet ? omtanke, respekt, ansvar och kärlek ? är viktigare än den yttre formen. En stjärnfamilj kan vara en regnbågs-, enförälders-, tvåförälders-, bonusförälders-, adoptiv-, donations- eller whatever-familj.' SvD
    (blogg.svd.se/idagbloggen)

Svar på tråden Hur ser DIN stjärnfamilj ut?