• Shea 1

Hur mycket kostar det att få ett kök monterat?

Bara mellan tummen och pekfingret alltså, vad kostar det att få ett kök monterat (inte är speciellt stort) av en snickare. Kostar det 15000 eller 50000? (Ni hör att jag inte har en aning själv)

Planen var att vi ska riva ut det gamla köket själva samt lägga golv själva. Jag tror inte att någon el behöver dras om, men ev. en vattenledning då det inte finns diskmaskin i köket.

• Svar på tråden Hur mycket kostar det att få ett kök monterat?
  • neelliee

Menar du montera som i skruva upp, eller som i köpa själva köket? Ska vitvaror ingå om du köper? Har ni tittat på kökstillverkare än? De har ofta bra kostnadskalkyler på sina hemsidor, har själv använt mig mycket av den hos IKEA och tycker att det fungerar bra.

Men själva snickarkostnaderna har jag tyvärr ingen aning om!

• Shea 1

Jag menar själva monterandet. Vi har tänkt köpa kök från kvik, och vi har tänkt lägga runt 100.000 på själva köket, men jag undrar alltså vad en snickare/byggfirma kan ta för att sätta upp grejerna...

• Lysmasken

Är huset gammalt? Har köket gjorts om innan?
    För isf kan man behöva räta upp väggarna så att dom blir raka. Förr i tiden så var inte det så viktigt. I dagens läge så är det inte att bara smälla upp ett nytt kök för då kan det se ut hur som helst.
    Nu kan jag inte direkt svara på bara att renovera ett kök kostar. Vi hade både kök å badrum som gjordes om å då har vi rivit en hel del väggar själva å tagit upp gammalt golv, men det kostar en hel del. Tror att vi har gett sammanlagt med material å arbetskostnad runt 300 t om inte mer.

• Pappa G

Allt sådant här är ju svårt att bedöma på distans, men att bara montera upp stommar/luckor/bänkskivor etc. kostar ju mer åt 15 000 kr än 50 000 kr i normalfallet.

100 000 kr för ett "inte speciellt stort" kök från Kvik, lät spontant dyrt.

• Shea 1

Pappa G skrev 2009-04-13 11:00:27 följande:

Allt sådant här är ju svårt att bedöma på distans, men att bara montera upp stommar/luckor/bänkskivor etc. kostar ju mer åt 15 000 kr än 50 000 kr i normalfallet.100 000 kr för ett "inte speciellt stort" kök från Kvik, lät spontant dyrt.
    Ja, jag har kanske tagit i lite i överkant (mest för att slippa bli chockad själv när jag hör vad köket kommer att kosta...) säljaren sa en siffra på runt 80.000, men det var också mellan tummen och pekfingret.
Svar på tråden Hur mycket kostar det att få ett kök monterat?