• Anonym (urk)

Vad fick ni för utsättningssymtom när ni slutade med SSRI? Är det vanligt att man känner sig "sjuk" ?

Har trappat ned min medicin under flera månader och slutade ta den helt i onsdags. Har ont i hela kroppen, är trött och yr och mår illa. Känns nästan som jag har influensan. Är det vanliga symtom? Hur länge sitter dom i?

• Svar på tråden Vad fick ni för utsättningssymtom när ni slutade med SSRI? Är det vanligt att man känner sig "sjuk" ?
  • Eisa

sitter nån vecka kanske, eller tills du slutat

12.34
  • Anonym (urk)

Jo men slutade helt med den i onsdags. Ok får försöka stå ut.

• Anonym (L)

hmm.. gick bra för mig när jag bestämde sluta.. Trappade ner ganska fort och hade inga alls problem..

• Anonym (urk)

Anonym (L) skrev 2009-04-11 17:24:35 följande:

hmm.. gick bra för mig när jag bestämde sluta.. Trappade ner ganska fort och hade inga alls problem..
    Skönt för dig.
  • Anonym

Har fortfarande utsättningsbesvär ett år efter sista tabletten.
    Så det kan sitta i lääänge.

• Anonym

Jag mådde jättedåligt efter jag slutade med dem, precis så som du beskriver. Har nu börjat igen. Om det är det som krävs för att jag ska må bra så får jag knapra på, jag är ingen rolig människa utan dem.

• Anonym (urk)
    Anonym skrev 2009-04-11 18:06:48 följande:
    Har fortfarande utsättningsbesvär ett år efter sista tabletten. Så det kan sitta i lääänge.
    Låter inte alls roligt. Vad är det för besvär du har fortfarande?
  • Anonym (urk)
    Anonym skrev 2009-04-11 18:17:30 följande:
    Jag mådde jättedåligt efter jag slutade med dem, precis så som du beskriver. Har nu börjat igen. Om det är det som krävs för att jag ska må bra så får jag knapra på, jag är ingen rolig människa utan dem.
    Jag mår inte dåligt psykiskt men fysiskt är det värre. Jag hoppas iallafall att jag klarar mig utan men vi får se. Kännde mig väldigt avtrubbad på medicinen och zombieaktig.
  • Anonym

Anonym (urk) skrev 2009-04-11 18:57:00 följande:

Låter inte alls roligt. Vad är det för besvär du har fortfarande?
    Elektriska stötar, tics, nervryckningar, hjärtklappning, sus/"svosch"-känsla i huvud och kropp.
  • Anonym (urk)
    Anonym skrev 2009-04-11 19:07:59 följande:
    Anonym (urk) skrev 2009-04-11 18:57:00 följande: Elektriska stötar, tics, nervryckningar, hjärtklappning, sus/"svosch"-känsla i huvud och kropp.
    Usch vad otrevligt. Nervryckningar har jag haft sedan jag började med medicinen och det känns som de kommer sitta kvar.
Svar på tråden Vad fick ni för utsättningssymtom när ni slutade med SSRI? Är det vanligt att man känner sig "sjuk" ?