Ätstörning Stressäter
Jag har i hela mitt 35 åringa liv tänkt på min vikt hur jag än sett ut. Jag började på 48 kg och hade komplex och har slutat på 90 kg med samma komplex. Varje dag, varje timme, varje minut så tänker jag på hur fet jag är fast folk säger att jag inte är det. Jag speglar mig,tar kort,filmar mm för att se mig själv. Jag stressäter och mår skitdåligt vid matbordet när jag äter, och ju mer dåligt jag mår ju mer äter jag och tvärtom. Det har blivit en runtgång, finns inget slut. Jo ibland kan jag skärpa mig men då måste jag har ätit mig fet på nått sätt för att komma till en gräns då jag får nog. Sen håller jag på så år ut och år in. Jag har gått hos psykolog och läkare men inte blivit tagen på allvar. Jag har fått Reductil och gick ner 18 kg då var jag nöjd. Men nu är jag där igen. Läkaren sa sist att jag inte är tjock alls, jag ska vara glad och stolt över min kropp. Nu är frågan, vem ska man vända sig till och vad finns det för hjälp?
Är det någon här som fått hjälp för detta och vad kallas det exakt om man nu ska ha nått namn för det?