• Josfin

Hur länge stannade ni på BB?

Ja nu är det tjafs här hemma, om hur länge vi ska stanna på BB. Högst ett dygn tycker pojkvännen, jag tycker vi kan stanna tre. Förstår inte varför man ska ha bråttom därifrån?

Hur länge stannade ni på BB/vårdhotell och varför?

• Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB?
  • Ängelii

Jag stannade i 4,5 dag. Mest för att amningen inte kom igång alls och jag fick hjälp med den ( kom dock aldrig igång...)

• 3 barns mamma84

Jag var på förlossningen i 2 veckor jag bodde där..år 2005

• cid

Om du känner att du vill stanna tre dygn och det är okej från personalens sida så varför inte?
    Varför tycker pappan att ni bara ska stanna ett dygn?

• mammatotoo

Med första i 3 dygn, för att det skulle vara så (16 år sedan)
    Men sist så åkte jag hem dagen efter...på gott och ont!
    Skönt att komma hem, men med babyn så följde ett helt släp av nyfikna släktingar oxå hem i tid och otid från morgon till kväll.
    Man är ju inte i det bästa skicket och har lust att dela babyn med alla första dagarna.
    Nu tror jag att jag ska stanna 2 dygn iallafall...
    Det är helt klart mamman som bestämmer hur länge hon vill stanna kvar!

• Smulan87

med tanke på att bebis får en srputa efter 48 timmar, så ska vi vara där iaf i 2 dygn minst, sedan så ska vi vänta om amningen skulle krångla, eller om jag ex inte kan gå på toa,.. asså.. de finns ju endel som int ekan kissa alls, och då måste man få kateter, och innan jag känner mig säker på de så vill jag lixsom vara kvar :)

BF 11Juni 2009
  • elvinaOstefan

2,5 dygn, jag fick tjata mig därifrån. Ville hem redan dagen efter, men det va lite att göra så personalen tyckte vi kunde stanna ett par dagar. Tyckte det va så trist och äckligt på BB, varje dag va en pina ><

Devin, det finaste vi har ♥
  • Frostkristall

Vi stannade två dagar, till vissa "nära och käras" förskräckelse (här är det ganska vanligt att stanna 1 vecka). Jag hade "bråttom" eftersom jag inte tycker om sjukhus plus att jag ville hem och vänja mig vid hemmalivet med en liten

• Frostkristall

men jag tycker att man ska stanna så länge man vill/behöver

• 3 barns mamma84

Med planeradsnitt stannade jag var 3dagar men dom ville ha mig längre 4 dagar till men jag sa nej jag vill åka hem fast jag hade ont 2008

• M C

Bajslänge - i en hel jälva vecka!

Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB?