• Eima

Andedräkt som luktar svavel

Kände en svag lukt av ägg hos dotter på 2½ igår kväll, och i morse var det kvar. Det luktar lite ägg/svavel ur munnen.
    Hon åt visserligen ett ägg till middag igår men har inte luktat så av det förut. Borstade tänderna igår kväll, men inte så noga som jag velat. Gör det varje kväll men oftast så slåss, sparkar och sprattlar hon och vägrar öppna munnen, så hur bra det blir gjort varierar. Kan det ha något med det att göra?
    Hon har varit småförkyld ett tag men det har inte blivit värre, snarare bättre. kan det ändå vara någon infektion som orsakar det?

• Svar på tråden Andedräkt som luktar svavel
  • ejja81

asiton bruklar dem ju lukta om dem itne äter elelr dricker när dem är sjuka.

• MrsLi

Om hon har mandlar så kan det ju bildas fickor och matrester kan fastna. Min son tog bort polyper och mandlar när han var 3 år. En vän till mig hade sin son på sjukhus för några veckor sedan där dom tog bort mandlarna. Han hade små gula "pluppar" i sina mandlar.. rester som ligger kvar och luktar apa!
    Annars får du kanske kolla med bvc eller tandläkaren vad det kan vara

• Renoveringsobjekt

Förkylning i kombination med feber?

• Eima

Hon är som sagt rätt frisk, bara lite snorig nu, ungefär som vanligt då..
    Ingen feber.
    Men lukten är borta nu. Får väl se om den dyker upp igen, får vi kolla upp det isåfall.

Svar på tråden Andedräkt som luktar svavel