• Snowstorm

Ni som bor i lägenhet utan badkar??

Vi har en son på 1,5 år, han älskar o bada o nu när vi flyttar kommer vi ej ha badkar.

Hur badar ni era barn, ni som inte har badkar? Duschar ni endast dem, eller har ni nån större badbalja??? Och var har ni köpt den isf?

Tacksam för alla svar!!!

• Svar på tråden Ni som bor i lägenhet utan badkar??
  • Kimmie

Vi flyttade i januari från en lägenhet med badkar till en lägenhet med endast dusch. Vår son älskar också att bada men vi har en balja åt honom som funkat alldeles utmärkt än så länge. Tråkigt dock att baljan bara är en tillfällig lösning eftersom barn växer.

Köp en standard balja på ikea t ex. Annars om ni har ett stort badkar så skulle ni ju kunna köpa en pool i plast som egentligen är menat för utomhusbruk?

• Kimmie

stort BADRUM ska det ju förstås stå

• danosani

Vi har inget badkar. Vi har badat vår halvåring i badbalja från IKEA sen hon föddes

• Cecci78

vi hade en balja från Rätt start, den är lite större än ikeas, sonen badade i den tills han var 2,5.

• elinville

jag badade min dotter i vasken i köket och ibland duschade jag henne. När hon blev stor nog satte jag in barnstolen i duschen och dushade henne där. När hon var pyttepytteliten hade vi en sån där badhink tomytubbie eller vad de heter. Dålig investring

• LouiseT

Det finns små "badkar" man kan köpa på lite olika ställen till barn som man kan ha i duschen, vi hade badbalja tills vi flyttade till lägenhet med badkar, det funkade rätt bra...

Du borde kunna googla på typ "badkar i dusch" eller dyl...

Lycka till!

• piggen

Vi har vanlig balja än så länge till vår snart 1,5 åring. Har sett att det finns något som heter typ bibabad eller liknande som verkade smart men dyr. Få se hur vi gör längre fram.

• fiamalm

Vi har en balja från Ikea, den är han inte värst intresserad av längre, dock är duchen väldigt intressant, han älskar att sitta och hålla slangen själv, han duchar även med oss. Baljan står alltid bredvid, den sprutar han vatten i och plaskar med händerna sen, han är 14 mån. (det roligaste är nog att ta slangen och spruta ned mamma eller pappa, särskilt om vi inte också duchar utan har kläder på oss, det är nog det roligaste han vet.....)

• Cecci78
    Grönögat skrev 2009-04-12 12:01:23 följande:
    Ett stort plastbadkar från IKEAwww.ikea.com/se/sv/catalog/products/70098121Hur smidigt som helst och räfflat i botten så att de inte kan halka omkring.
    det är inte så stort  tyvärr, en normal badbalja för bebisar, det från Rätt start är lite större men oxå för bebisar fast vi hade det ganska länge
Svar på tråden Ni som bor i lägenhet utan badkar??