• Anonym

Mörk rött blod!?

Känslig ,läs inte!

Igår kväll när jag gick på toaletten så såg jag i bindan att jag hade fått en ganska mörk flytning ,har annars bara haft ljusa flytningar.. torkade mej och till min stora fövåning så var det massor av blod på pappret ,torkade säkert fem-sex ggr innan allting var borta, och ju mer jag torkade mer och mer mörkt vart blodet. Det var alltså riktigt mörk rött. Och när jag tittar ner i toaletten så var vattnet helt blodfärgat.
    gick och la mej & imorse har det bara kommit några ganska stora droppar med mörktblod, det luktade även vääldigt illa väldigt konstig lukt.
    Är i vecka 12 imorn, (11+0).

Panik!

Jag har aldrig fått missfall förut så jag vet inte hur det ser ut.. Har även haft underligt ont i magen som en svag värk ,eller det har jag haft sen vecka sex från & till fick åka in till sjukhuset när jag var i vecka 5 för jag hade så fruktansvärt ont men allting såg normalt ut så sa dom.

Kan detta vara en början till ett missfall?? ,känns som jag bara går och väntar på att det ska komma mera.

Läste att man kunde få nån blödning runt vecka 12 fast det skulle då inte vara blodfärgat eller rinnande, vilket jag haft eftersom hela toaletten var full i blod. 

Snälla någon som har något vettigt att skriva svara gärna fort då!

Tack! 

• Svar på tråden Mörk rött blod!?
  • BettanB

Oj. Jag är hemskt ledsen, men det låter nog tyvärr som ett missfall. Åk in till gynakuten och kräv ett ultraljud.

Nosce Te Ipsum
  • Tjatte

MF brukar starta med ljust blod, dvs färskt. Men stora blödningar är inte ett bra tecken så i ditt fall hade jag faktiskt åkt in till gynakuten. Hoppas allt är bra.

• Anonym

Det behöver inte alls vara missfall,jag hade likadant men det visade sig att bebis mådde bra efter att jag fått komma in och göra vaginalt ul,så ring sjukvården och berätta så kommer du få en tid
    Lycka Till!

• Anonym

Jag blödde från en ofarlig knuta i livmodern

• Anonym
    Tjatte skrev 2009-04-12 11:33:17 följande:
    MF brukar starta med ljust blod, dvs färskt. Men stora blödningar är inte ett bra tecken så i ditt fall hade jag faktiskt åkt in till gynakuten. Hoppas allt är bra.
    Ok ,när jag torkade första gången med papper så var det ganska ljust blod och efter jag torkat första gången så var det jätte mörkt blod.

Men det kom bara när jag kissade ,och har inte kommit något mer nu under förmiddagen.
  • antispantis

Det behöver inte vara missfall, men jag råder dig att åka upp till gynakuten och undersöka dig, för att vara på den säkra sidan, så slipper du oroa dig

• Fru annmi

Det behöver inte vara missfall på gång ,men tycker absolut att du bör ringa gynakuten & be dem kolla även om blödningen avtagit *håller tummarna* för dig!

• Anonym
    Fru annmi skrev 2009-04-12 11:55:18 följande:
    Det behöver inte vara missfall på gång ,men tycker absolut att du bör ringa gynakuten & be dem kolla även om blödningen avtagit *håller tummarna* för dig!
    Ringde till gyn & pratade med en bm.
    Det enda hon sa var att jag skulle vila och lägga något varmt på magen.
    För idag var det jour & då kunde man få vänta väldigt länge.
    Hon sa oxå att jag skulle ringa om det blödde så mycket att jag fick byta binda hela tiden, och om det fortsatte att komma så "lite" som det har kommit skulle jag ringa till Mvc där jag är inskriven på Tisdag.

För ca en halv timme sen var jag på toaletten det hade kommit väldigt lite på bindan.
    Och när jag torkade så var det brun färgat (blod/flytning)? Antar att det var blod.
  • Anonym
    antispantis skrev 2009-04-12 11:50:12 följande:
    Det behöver inte vara missfall, men jag råder dig att åka upp till gynakuten och undersöka dig, för att vara på den säkra sidan, så slipper du oroa dig
    Tyckte att dom skulle ta in mej för att titta om barnet lever eller ej men det tyckte tydligen inte dom.

Dom sa att om det fortsätter så här som det gör nu skulle jag åka till Mvc på Tisdag ,men vad hjälper det om jag åker dit dom kan inte undesöka med ultraljud ,dom har inte sådana grejer där... suck.
  • BettanB

Det bådar gott att det slutat redan; det kan ju absolut ju vara något annat som förorsakat blödningen också. Tyvärr finns ju inget att göra OM det skulle vara mf, men det vore ju skönt att få ett VUL/UL och bekräftelse på om det är ok elle ej. Om du är väldigt orolig kan man ju alltid åka in till gynakuten annars är det kanske bättre att avvakta.
    Har de inte VUL/UL på MVC?

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Mörk rött blod!?