• Anonym

Sjuk jävla smärta - förstoppning?

Kan förstoppning ge sjuk jävla smärta och illamående?
    Har varit konstig nu i några dagar och förbannat hård i magen.
    Har svettningar som inte är av denna värld på nätterna och fått ont i hela kroppen.
    Nu har det lättat lite och jag har varit på toa 5 ggr på 2½ timme.
    Kan allt detta bero på förstoppning eller borde man kolla upp det?

• Svar på tråden Sjuk jävla smärta - förstoppning?
  • Nyfiken gul

låter som förstoppning ja...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

finns det ngt sätt man kan försöka lindra det på?
    krampade som bara den igår, idag är det som sagt bättre, men jag fungerar ju inte som en normal människa alls idag

• Nyfiken gul

Ät sånt som är lösande. Torkade plommon, aprikoser.. svart kaffe, messmör, päron..

UNDVIK HELT: VItt bröd, mjölkprodukter, pasta

Och så drick, drick, drick och drick lite till och så dricker du ytterligare lite till.... och så tar vi ett glas till....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2009-04-12 11:49:40 följande:
    Ät sånt som är lösande. Torkade plommon, aprikoser.. svart kaffe, messmör, päron.. UNDVIK HELT: VItt bröd, mjölkprodukter, pasta Och så drick, drick, drick och drick lite till och så dricker du ytterligare lite till.... och så tar vi ett glas till....
    Har druckit i enorma mängder tycker jag. Men maten har jag slarvat med som fanken. Har i stort sett bara ätit vitt bröd, ost och en massa stekta ägg. Nu vet jag vad jag ska undvika.

Usch jag blir illamående av det här!
  • Anonym

Men har du alltså kunnat bajsa idag?

Är det akut finns det katrinplommonjuice i små festis-förpackningar på apoteket som är jättebra, det är koncetrerat liksom. Annars lavemang, det funkar ju alltid.

I längden gäller det att äta fiberrikt och motionera!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-12 12:02:01 följande:
    Men har du alltså kunnat bajsa idag? Är det akut finns det katrinplommonjuice i små festis-förpackningar på apoteket som är jättebra, det är koncetrerat liksom. Annars lavemang, det funkar ju alltid. I längden gäller det att äta fiberrikt och motionera!
    Motionerar gör jag.
    Apoteket kan jag inte ta mig till idag, körkortslös och make som är iväg, men tack, då vet jag det till en annan gång.

Nu kräktes jag slem. Kändes som att magkramperna lättade lite då iaf, men det kanske bara är som jag vill tro. Men svettas som ett helt fotbollslag gör jag, kläderna bli blöta!
  • Anonym

Ja är man förstoppad så kräks man till slut.

Men går det inte över snart skulle jag nog kolla upp det där... låter inte kul. Hoppas du mår bättre snart...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-12 12:46:49 följande:
    Ja är man förstoppad så kräks man till slut. Men går det inte över snart skulle jag nog kolla upp det där... låter inte kul. Hoppas du mår bättre snart...
    Har varit på toa igen. Och nu känns det mycket bättre. Sitter med benen uppdragna mot mig. Det ska tydligen hjälpa också. Har skickat sändebud efter päron
  • Anonym

Och nu kan jag både andas och skratta igen utan att det hugger :)

• Anonym

Magen är bättre. Men febern har kommit igen. Hade 38,3 nyss och har ont i hela kroppen, svettas så det rinner =S. Vad fruktansvärt drygt det här känns

Svar på tråden Sjuk jävla smärta - förstoppning?