• NenneN

Tvillingmage? Hur snabbt växer den?

Jag är gravid med två, är i slutet av v 11 och magen börjar puta lite nu, men inte så mkt.Tänkte att de kanske skulle växa mer nu, men den kanske kommer...När börjar den som mest?

• Svar på tråden Tvillingmage? Hur snabbt växer den?
  • MuffinCake

Mellan ca. v.12 och v.25 tyckte jag att magen växte som mest och som fortast.

Max och Hannah - mina mirakel
  • Lyktan

Får jag bara fråga.. hur vet du att du väntar tvillingar? Har du varit på VUL då?
    Hur i så fall fick du tid för det?

• GullpuckotMe

min mage började typ växa efter vecka 20.. mest nu.. är i vecka 26 nu..men jag har tydligen liten mage för folk verkar tro att bara för man väntar tvillingar så ser man ut som ett stort berg. hahaha
    jag ligger ändå över kurvan i SF-mått..

Kolla gärna mitt galleri så ser du hur den vuxit...

det växer ju så olika för alla så jämför dig inte med någon annan, det gjorde jag i början.. man blir bara orolig när man tycker sin egen mage inte ser ut som andras! :P

• NenneN
    Lyktan skrev 2009-04-12 15:34:04 följande:
    Får jag bara fråga.. hur vet du att du väntar tvillingar? Har du varit på VUL då?Hur i så fall fick du tid för det?
    Ja, jag har gjort tre vul efter ivf.Går in i vecka tolv så jag vet att det är tvillingar=)
  • NenneN
    GullpuckotMe skrev 2009-04-12 16:28:02 följande:
    min mage började typ växa efter vecka 20.. mest nu.. är i vecka 26 nu..men jag har tydligen liten mage för folk verkar tro att bara för man väntar tvillingar så ser man ut som ett stort berg. hahahajag ligger ändå över kurvan i SF-mått..Kolla gärna mitt galleri så ser du hur den vuxit...det växer ju så olika för alla så jämför dig inte med någon annan, det gjorde jag i början.. man blir bara orolig när man tycker sin egen mage inte ser ut som andras! :P
    Hihihih!Sant, har sett dina bilder, jättefina!!!!Grattis!
  • Mammassaga

Min mage växte oerhört snabbt, men förmodligen berodde det på att jag hade varit gravid för itne så längesen. Jag hade ju liten gravidmage redan då jag gjorde VUL i v 7. i v 20 var jag nästan lika stor som när jag var fullgången med dottern. Fast jag slutade växa sen, jag blev ju inte groteskt stor även om jag tyckte det då. Mitt SF mått var 42 cm när dom kom i v 35+5

• Lizzyzz

hej!

jag är i vecka 9+5 och min mage syntes redan i vecka 6. Dock får jag ine göra Vul förens i vecka 14.... så än får jag itne veta om de är en eller 2.

Men med mina tvillingar som nu är 4 år, växte inte alls magen snabbt. Trotts att jag då andå ganska nyligen vart gravid innan. Så jag är väldigt fundersam denna gång. :)

• Stumpan84

Men om man har fått barn innan så innebär det väl inte tvillingar bara för magen växer fort? För min mage är stor (har inte tagit ny bild men den är större än den i galleriet) men det är också min andra graviditet! Jag är supersmal normalt (1,67 m och 45 kg) men på en vecka gick jag upp till 49 och fortsätter och jag är i vecka 6+2...

• spacebeare

har man varit gravid tidigare "ska" man bli större fortare och det var det jag trodde innan jag var på ul
    i v14 var jag inne å hade en klar gravidmage men inte stoooor.
    fick det redan i v12, alltså pluffset var borta å fått en "hel" mage.

grattis förresten!

• stormfågel

Jag visste inte om att jag väntade tvillingar innan rutin UL i vecka 18. Innan dess så kan jag inte säga att det syntes att jag väntade tvillingar, och de flesta hade inte sett alls att jag var gravid.

Jag tyckte själv att det putade lite mer än när jag väntade första barnet, men det ska ju vara vanligt hade jag hört.

Men NU hehe , i vecka 29, nu är jag betydligt större än när min första son föddes (i vecka 37+5). Jag undrar var det här ska sluta!

• eoe78

Är i v. 19 med tvillingar, har börjat få mage först nu och gått upp pyttelite i vikt nu.

Det är nästan ingen som tror på mig när jag säger att det är två där inne. De tror att jag bara väntar en bebis med det att jag är så lite.

Svar på tråden Tvillingmage? Hur snabbt växer den?