• mamlan

Åka färja göteborg-fredrikshavn?

Funderar på att åka till fredrikshavn i sommar, i juli, hur är det smidigast och billigast att göra? Måste man boka biljetten nu eller kan man åka till hamnen och köpa biljett när man ska åka? Är det bara stena line som trafikerar den linjen eller fins det fler rederier? Om man köper biljett vid utresan, är det risk att det inte fins biljetter kvar då? Någon som har en aning??

• Svar på tråden Åka färja göteborg-fredrikshavn?
  • Glamrockare

gå in på stena line o kolla där borde allt stå.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • mamlan
    Glamrockare skrev 2009-04-12 16:00:35 följande:
    gå in på stena line o kolla där borde allt stå.
    Har kollat där 100 vändor, blir inte så mycket klokare...Det går att boka men jag skulle vilja veta hur det ser ut om man åker ned till göteborg utan att ha bokat färjan redan nu. När man åker till köpenhamn så gick det bra att köpa biljett i hamnen, blev mycket billigare också..Så jag skull vilja veta om någon har åkt färjan till fredrikshavn och hur de gjorde...Stod ju inte heller något om andra rederier på stena lines sida.
  • Eliza

Hej!

Tänk på att Juli är semestertid så det kan vara fullbokat sedan länge, beror på när ni vill åka. Bäst är att som Glamrockare säger att gå in på deras hemsida och kolla där och ring och prata med kundtjänst så kan de råda er. Det är bara Stena som kör mellan Göteborg och Fredrikshamn.
    Trevlig resa!!

• Eliza

Tillägg:
    Det där med att köpa biljett på terminalen går att göra på vinst eller förlust men det är som sagt inte säkert att det finns plats på den avgången som ni vill åka.
    Beror ju lite på hur nära Göteborg ni bor och så. Men chansa kan ni ju alltid göra. Tex, planerar ni att åka katamaranen över för att komma över snabbare så kan det vara svårare vissa tider att få plats på den. Jag tror att de kör två eller om det tom är tre båtar över under högsäsong. Varav en är katamaranen.

• vackrastarflow

om du ska stanna över en natt eller fler är det smartast att boka hotell och färja ihop, då blir färjebiljetten rabatterad.

Svar på tråden Åka färja göteborg-fredrikshavn?