• Anonym (orolig)

infektion efter kejsarsnitt, någon?

Hej finns det någon som fått infektion efter kejsarsnitt, vd hade ni för symtom och hur mådde ni??
    Tack på förhand

• Svar på tråden infektion efter kejsarsnitt, någon?
  • MaW

jag har fått nån infektion under snittet och äter antibiotika i 1 v nu. är svullet- storlek som en golfboll UNDER huden. ska på återbesök i morgon för å se om man måste suga ur någon vätska el om ja får leva me knölen.. hmm..fler???

• MaW

glömde skriva att det är mitt andra snitt och de senaste gjordes 2/4..

• Anonym

Pralinen: måste du alltid ha en golfboll under huden då? Gud vad orolig jag blev nu, ska också snittas i framtiden. Jag trodde att man bara fick lite antibiotika och så är infektionen över.

• Dessie

Jag fick svår infektion efter mitt akutsnitt -03.
    Bilder finns under mina starka bilder.

• Anonym

Dessie: hur gick det sen då? Blev du bra?

• Dessie
    Anonym skrev 2009-05-25 19:10:31 följande:
    Dessie: hur gick det sen då? Blev du bra?
    Jodå, 2 år 3mån senare opererade jag magen så nu ser den ut som en magen igen
    Men det psykiska kommer nog hänga med ett tag till (du förstår nog varför om du läser min pres ).
  • Anonym (...)

Jag gjorde urakut kejsarsnitt år 2007 och fick infektion i snittet pga det läkte fortare utifrån än inifrån så de fick öppna snittet och låta det vara öppet och läka så att det läktes inifrån och ut som det ska. Det gjorde inte så ont när snittet väl var öppet men innan var hela min mage som en stor gasballong. Det gjorde ganska ont. JAg förlorade mitt barn under den förlossningen så jag hade så mycket i huvudet att jag säkert hade ondare än vad jag tyckte själv.

• MaW

nu har jag varit på återbesök, men ska på återbesök igen om 2 v.. de verkar inte riktigt veta vad det är. men troligen ingen INFEKTION utan en INFLAMMATION. jobbigt när man inte kan få ett svar. en infektion borde ha kommit tidigare säger de, de va ju trots allt ett tag sen jag gjorde snittet.
    så de blir ändå att käka klart antibiotikan. å inflammtionen - antingen försvinner den, el så kanske såret öppnar sig lite för att släppa ut ev vätska, usch.. men men, bara de blir bra och ja inte har ont så får man väl leva me en liten knöl där under. har trots allt kommit ut 2 fina barn där

Svar på tråden infektion efter kejsarsnitt, någon?