Inte sola magen!!!!
Fick höra av en granne idag att man inte får sola magen. Är det sant? Varför inte undrar jag? Vad är det som är farligt med det,bebben ligger ju skyddat under fett och hud kan man tycka. Vet ni?
Fick höra av en granne idag att man inte får sola magen. Är det sant? Varför inte undrar jag? Vad är det som är farligt med det,bebben ligger ju skyddat under fett och hud kan man tycka. Vet ni?
Solens strålar e starkare än man tror o tränger igenom det mesta... Så,det e sant. Man ska INTE sola magen. Man kan få fula pigmentfläckar som kanke inte går bort o hur snyggt e det o ha hela livet sen...
Ingen fara, bebben vänder på sig om hon/han tycker det blir för ljust.
Det låter väldigt märkligt! Syrran var nästan svart på magen när hon fick barn och de på b.b hade aldrig sett en så brun mamma innan. Ut kom en frisk pojke i alla fall! Viktigast är att man dricker så man inte blir uttorkad i värmen.
Man kan sola hela kroppen som gravid. Dock så kan man bli känsligare och bränna sig lättare. Pigmentfläckar kan också uppstå, inte så snyggt och det är inte säkert att de går bort.
Jag solade igår och fy fasen.. brukar inte bränna mig men attans ser ut som en tomat i ansiktet och på brösten, halsen och magen..
Jag gör inte om det igen
Det är väl mest att man ska vara försiktig med att det inte blir för varm för bebisen?
Tänkte iaf jag när jag var gravid.
Det är inte farligt för bebisen, men det man ska tänka på är att man kan reagera annorlunda i solen som gravid, tex att man bränner sig lättare, eller blir brun fortare, eller vanligast att man får pigmentfläckar. Jag älskar att sola och passade på för två dagar sen, men såg sen ut som en leopard på magen, hade massor med ljusa fläckar. De går dessutom inte bort så jag är glad att jag inte fick i ansiktet, så hädanefter är det solskyddsfaktor som gäller för mig iaf.