Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Nilla74

Vad använder ni för febertermometer?

ja det undrar jag!

• Svar på tråden Vad använder ni för febertermometer?
  • Jessi74

Hade tänkt mäta i örat men en sån termometer kostar 650 kr på Apoteket. Finns det verkligen inga billigare?! Annars blir det väl i rumpan då...

• Fru J

En digital som jag köpte på Apoteket med extra snabb avläsning. Inte en örontermometer altså. Utan en för rumpan. Jag är jättenöjd. Vi har en öron till oss själva men den ger inte exakt temperatur på Emil. För små öron! *ler*

• Vinga1972

Vi använder örontermometern oftast men har även rump och muntermometrar. Det är så smidigt att mäta i örat och fort går det. Han kan behålla kläderna på osv.

Vi har testat den mot andra termometrar så vi vet att den mäter rätt.

• Nilla74

Biltema har en örontermometer för 198:-. Någon som vet om den är bra?

• Agnes2

Hej! till Mira, 8 månader använder vi en digital som vi köpte på Babyproffsen för ca 150 kr med böjlig tipp, kommer inte ihåg namnet tyvärr. Används i rumpan, armhålan eller munnen, vi använder den av förklarliga skäl i rumpan...Men den är kanonbra, läser av på ca 10-15 sek.

• Katalin

Jag har en örontermometer som jag köpte precis innan Alexander föddes, för jag hade läst att de är bäst, men sen när vi varit på sjukhuset så har de sagt att örontermometer inte alls är lika bra som en vanlig till rumpan. Och det håller jag med om. I början använde vi örontermometern, men den var så omständig och visade inte alls exakt. Så nu använder vi bara den i rumpan och det funkar alldeles utmärkt.

• michiko

Vi köpte en örontermometer på Biltema för 198:- och tog med den till BVC och bad dem jämföra med deras termometer. Biltemas visade exakt samma temperatur som BVC's.

• Nilla74

michiko: Tack! Då ska jag köpa en sån!

• lill linda 82

apotekets rump/mun termometer.
    anv ingen öratemp för bb sa att de är missvisande.

• michiko

Vi har även en vanlig rumptemp. Eftersom det är enklare att mäta med örontermometern gör vi det först och om den skulle visa att det går mot feber kan man kontrollera i rumpan. Tror inte att en örontemp. skulle visa fel på flera grader.

BVC använder rumptemp. och det var mot den som de testade Biltemas örontemp.

• KarinN80

Såg den som de har på apoteket på OnOff (eller El-Giganten) o där var den billigare!

• Hannajo

Vi har apotekets rump-termometer. Dottern är inte jätteförtjust i den, men det fungerar. Ska ju vara pålitligare än öron-termometrar.

Svar på tråden Vad använder ni för febertermometer?