• Anonym (Tungbröstad)

Vi som ska/vill göra en bröstförminskning!

Nu ska jag äntligen ta tag i mina problem som jag har fått efter att ha haft stora bröst ända sedan jag fick bröst i tidiga tonåren.
    Är det några andra där ute som vill följa mig på min resa och kanske vill låta andra få följa er på eran resa mot mindre bröst?

• Svar på tråden Vi som ska/vill göra en bröstförminskning!
  • Anonym (Tungbröstad)

Ja vad roligt!
    Jag satsar just nu på att gå ner ett par kilo bara för att vara "på den säkra sidan" trots att jag vet att mina bröst inte blir mindre eller snarare lättare om jag går ner i vikt. Känner mig trots allt lite smått orolig då mina bröst inte är jätte stora egentligen (75dd-e) men dom är ju hängiga och som sagt väldigt tunga för mig åtminstone då jag har stora problem med ryggen, nacken och ofta har spänningshuvudvärk.

• Anonym

har hört att huvudvärk kan ara relaterat till just stora och tunga byst.
    Kan det stämma?

jag har en vän som vill operera brösten, hon lider enorm av sina deformerade bröst och vill knappt visa sig ute.

• Anonym (2)
    Anonym skrev 2009-04-13 10:47:26 följande:
    har hört att huvudvärk kan ara relaterat till just stora och tunga byst.Kan det stämma?jag har en vän som vill operera brösten, hon lider enorm av sina deformerade bröst och vill knappt visa sig ute.
    Ja, spänningshuvudvärk får man. Även yrsel, synförändringar, domningar i händerna, värk i nacke, axlar och rygg, artros, dålig hållning är symtom. Jag hade allt..
  • Turvann

Skall med försöka går ner i vikt först. sen försöka få det betalt av landstinget.
    jag har ont i ryggen,axlarna ofta migrän och dålig hållning. Har st 80 H Absolut inte lätt att hitta en bra och billig bh

• Anonym (Tungbröstad)
    Anonym (2) skrev 2009-04-13 16:05:07 följande:
    Ja, spänningshuvudvärk får man. Även yrsel, synförändringar, domningar i händerna, värk i nacke, axlar och rygg, artros, dålig hållning är symtom. Jag hade allt..
    Visste faktiskt inte att man kunde få synförändringar, domningar eller yrsel. Men det skulle förklara en hel del då jag på senaste tid fått både domningar i händerna och yrsel titt som tätt.

Har du opererat dig?
  • LisaP

Här hänger jag.. Fick en remiss för ett par år sedan, men skulle gå ner i vikt först och gärna föda färdigt de barn jag ville ha pga ammningen osv..

Har inte lyckats ännu, men är på god väg ner och sedan måste jag väl försöka få tag på en ny remiss antar jag.. ska dock ringa kirurgen och höra...

Jag hittar inga bra bh´s i sverige överhuvudtaget utan beställer mina från england..

Min byst är enorm och tung

• Anonym (2)

Anonym (Tungbröstad) skrev 2009-04-14 19:06:32 följande:

Visste faktiskt inte att man kunde få synförändringar, domningar eller yrsel. Men det skulle förklara en hel del då jag på senaste tid fått både domningar i händerna och yrsel titt som tätt.Har du opererat dig?
    Ja, ja jag har opererat mig När nacken var som värst blev jag yr ofta och det kunde sticka i händerna. I samband med det såg jag konstigt, otäckt när man var ute nånstans.
Svar på tråden Vi som ska/vill göra en bröstförminskning!