• juzze

Missnöjd med tatuering, vad gäller?

Nu behöver jag hjälp. Min sambos lillebror tatuerade sig för drygt ett halvår sedan, hos en seriös tatuerare (har flera bekanta och familjemedlemmar som tatuerat sig där och varit nöjda). Han gjorde en stor tribal som sträckte sig från underarmen till rygg och bröst, och var där i två etapper.

Till saken.. tatueringen ser förskräcklig ut! Han har små tjocka ärr över hela armarna där det inte är någon färg, konturerna är blurriga och det är små fläckar av färg utanför tatueringen överallt. Han skötte hygien och insmörjning perfekt, så det kan inte vara det som är problemet.

På tisdag ska jag och han gå dit och prata med dem, och försöka komma fram till något. Han vill absolut inte tatuera sig något mer där, då han inte litar på dem. Han vill istället ha en del av pengarna tillbaka. Någon som vet hur det fungerar med sånt? Han betalade 6500 kr, men har inget kvitto kvar på det.

Känner att jag behöver lite feedback, så jag vet vad jag ska säga när vi går dit. Någon som är insatt?

• Svar på tråden Missnöjd med tatuering, vad gäller?
  • paddanpuff

Hej!

Jag tror inte att han kan få några pengar tillbaka faktist om de inte är jätte snälla. Dock så kommer det troligen kostnadsfritt att tatuera honom igen och rätta till det som ser illa ut. Att han har smörjt som han ska os v spelar ingen roll. Han hade kunna strunta i att smörja den, hade sett likadan ut ändå om du förstår vad jag menar.
    Tycker verkligen fruktansvärt synd om din sambos lillebror.
    Jag måste dock få säga att 6500 kr låter väldigt billigt för en så stor tatuering... Jag har en hel del på kroppen och den sista jag gjorde kostade mig 5000 kr.. Den sitter på min underarm och är jätte vackert gjord. Finns en bild i galleriet där jag håller min son men där är den inte ifylld med färg än..eller man ser den knappt iof.

Strunt samma men hur som helst så tror jag inte på några pengar tillbaka...hoppas att det löser sig.

Hade jag vart killen så hade jag tyvärr sparat pengar och gått till en seriösare tatuerare som är duktig på riktigt och rätta till det.

Bor ni i gbg så gå till buzzstop28. Gå in på hemsidan o kolla deras tatueringar www.buzzstop28.com där finns Marika en tatuerare som har gjort min tatuering, den ser finare ut idag då den är läkt men det är en fantasisvala med blommor runt om i blå och lila färger på kroppen så kan du se hur min ser ut iaf.

Oj va jag pladdrar...heidihay tatuering är oxå grymt. Väntetiden till dessa är dock jätte långa.

Lycka till!

• Mynta

Säger som ovanstående, att få tillbaka pengar är nog nästintill omöjligt. Dock kommer de säkert att erbjuda sig att rätta till det som är fel, och fylla i tatueringen.

Svar på tråden Missnöjd med tatuering, vad gäller?