• Lanish

Ont som tusan när jag nyser...vad kan det vara??

Jag upplever ibland en fruktansvärd smärta vänste om naveln fast lite längre ner. Jag kan känna det när jag vrider på mig i sängen ibland oxå. Vad tror ni att det kan vara egentligen? Tror ni bebisen har ont av att jag nyser eller är det kanske en cysta?? Jag har ingen aning, men är lite orolig nu... Har ni upplevt det nångång?

• Svar på tråden Ont som tusan när jag nyser...vad kan det vara??
  • mammamutilltre

Jag får med ont när jag nyser men på sidorna, kanske det är ligament eller senor eller nåt som dras ut när det blir en sådan hastig rörelse.

• Tösabiten

Kände likadant de första veckorna. Är i v23 nu. Nysningar var jobbiga. Vek mig dubbelt i förebyggande syfte. Lärde mig att vänta mig långsamt i sängen så hängde magen med . Jag tror helt klart det är linimenten som sträcks..

• SVE

Jag hade ont i ena ljumsken när jag nös, gjorde hastiga rörelser och hostade och det är nästan garanterat ligamenten, läste på en sida och där stod det exakt som jag kännde. Man kan ha det på båda sidorna eller bara en sida. Så det är nog inget att oroa sig över

Kramar

• Lanish

oki vad skönt att det inte måste vara nåt farligt då. Det känns knappt när jag står upp....jag är pollenallergisk så jag nyser ju sisådär 1000 ggr om dagen.. hehe

• Mötley Crüe

jag har haft både ligamentssmärta å någon komstig smärta vid naveln. Ligamenten sitter inte vid naveln!
    Jag får ont till höger om naveln, det känns nästans om ett jätteömt blåmärke. Jag är ju överorolig för allt så jag ringde förlossningen och frågade å de beskrev det som att man kan få som ett litet bråck precis invid naveln :) helt ofarligt. bara smärtsamt.

• Honeyrose

jag fick fruktansvärt ont i svanskotan... eller nåt sånt lååångt lååångt där nere, varje gång jag nös / ansträngde mig... sen satt d i o hade ont så jag knappt kunde sitta, ligga, gå...

• TannaNystrand
    Lanish skrev 2009-04-13 09:27:22 följande:
    Jag upplever ibland en fruktansvärd smärta vänste om naveln fast lite längre ner. Jag kan känna det när jag vrider på mig i sängen ibland oxå. Vad tror ni att det kan vara egentligen? Tror ni bebisen har ont av att jag nyser eller är det kanske en cysta?? Jag har ingen aning, men är lite orolig nu... Har ni upplevt det nångång?
    Jag får också ont när jag nyser.. (är i vecka 19 nu (18+2) ..Även när jag hostar så gör det lite ont..
  • BlivandeUngMamma

Vet precis vad du menar. Jag kände en stark smärta i magen redan i vecka 9 tror jag så fort jag nös eller skrek. Men det är nog ingen fara om så många har upplevt det :)

• Stedt

Samma här - dessutom varför i hela friden nyser jag så ofta??? Jag brukar typ aldrig nysa och nu händer det säkert en gång om dagen! Nyser ni också mer ofta nu?

• Mymlan80

Vad skönt att höra att det är fler! Jag har fått riktig nys-fobi på sistone för det gör så himla ont. Och bara därför verkar jag nysa oftare än någonsin

Liten BF 091119
  • lisadragon

Ligamenten som töjjer sig, gör skitont!!!!
     Nysa, vrida sig fort, hosta osv.. Känns ibland som man spränger ett ligament och man bara väntar på en fors av blod, tur att det är bättre i omgångar, sen när bebis växer mycket gör det ont igen.. Man får lära sig att vrida långsamt eller nysa och dra upp ena benet (det ligamentet som gör ont, det benet kan man dra upp lite eller flytta fram det benet lite, funkar ganska bra på mig).

• Snoziz

Här e en till...känner igen mig helt o hållet :( är i v2o o har haft så hela tiden...

Svar på tråden Ont som tusan när jag nyser...vad kan det vara??