• Mamma i oktober

Hur vet man att man väntar tvillingar?

Undrar hur man kan veta att man väntar tvillingar? Vårat första ultraljud ska vi på i v.20, är i v.14 nu. Men kan man märka någonting innan?

• Svar på tråden Hur vet man att man väntar tvillingar?
  • GullpuckotMe

jag hade nog itne märkt någonting innan. vi var på ul i vecka 13 då vi fick veta att det var två!

många (de flesta) får veta att de väntar tvillingar på rutin ultraljudet! =)

• jagälskarallaminabarn

Vi fick veta det av en slump på ett tidigt vul som blev för att min mens strulat och de inte visste hur långt gången jag var. Är du nyfiken redan nu, hör om du kan få ett tidigare ul, tror inte det blir vul när du gått så länge i graviditeten men jag vågar inte svära på vilket.

Bm sa att när man väntar tvillingar behöver man inte ha fler grav. symptom men däremot blir de man får oftast mer ihärdiga. Då den graviditeten var min första hade jag ju inget att jämföra med, dock misstänkte jag att det är ett barn jag bär på nu vilket visade sig stämma på vul, ville veta tidigt i fall det skulle vara tvillingar igen. Mår nämligen inte alls lika illa nu som förra gången. Lycka till!

M V H

Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005 och bf 28/9

• spacebeare

jag hade inte fler eller mer symptom än vid min första grav förrutom att jag blev tröttare fortare.

• MuffinCake

Livmodern står ofta (men inte alltid) högre än vad den borde, sett till vilken vecka man är i när man väntar tvillingar

Max och Hannah - mina mirakel
  • Lizzyzz

jag fick veta med mina tvillingar i vecka 20. på UL'
    Anade inte ett dyft innan då jag trodde precis som min BM att jag bara tänkt fel med mensen ;) men så var de ju inte!!

denna graviditet ska jag få gå på vul i vecka 13-14 för att kolla :)

Svar på tråden Hur vet man att man väntar tvillingar?