• Min högsta önskan

Regelbundna förvärkar

Jag är gravid i v 39 (38+1).
    Igår kväll hade jag regelbundna värkar i ca 2 1/2 timma, med 10 minuter emellan.
    Idag har jag inte kännt av någonting som likanar förvärkar, bara lite vanliga sammandragningar..

Jag vet ju att man kan ha förvärkar lång tid innan det är dags att föda, men brukar de vara regelbundna då?
    När jag väntade första barnet hade jag bara sporadiska förvärkar innan de riktiga värkarna satte igång, så jag har inget direkt att jämföra med..

Så ni med erfarenhet: Är förvärkarna regelbundna när det närmar sej förlossningen, eller kan de vara det fast det är lång tid kvar?

Nu sitter man ju här och bara hoppas på att bebsien ska titta ut snart!

• Svar på tråden Regelbundna förvärkar
  • Pyris

Med mitt barn nummer 2 så hade jag i flera nätter i rad, regelbundna och rätt onda förvärkar. Jag försökte hålla igång så att det skulle sätta igång mer, men det blev aldrig mer än så och varje morgon jag vaknade, hade jag inte en tillstymmelse till värk.
    Sen kvällen hon föddes hade jag lite småvärkar. Gick ut o tog en lång promenad men det tycktes inte göra någon nytta alls. Det kom någon värk någon gång då och då, ibland gjorde det ont och ibland kändes dom knappt. Ibland kom dom med 3 minuters mellanrum o ibland 15 minuter.
    SEn helt plötsligt gick vattnet och då gick det undan, vi hann nästan inte in ens.
    Så med henne så var det regelbundet nätterna innan, men när det väl var på G så var det inte det.

Dom andra graviditeterna kan jag inte säga något om eftersom jag då hela tiden har sammandragningar o förvärkar.

• hOtMoM

Ja, det kan ju vara på g. Det är ju så olika. För min del har värkar av samma slag kommit och gått sedan en dryg månad tillbaka. Har varit på väg in, men efter några timmar så har de avstannat. Sååå frustrerande!
    Men "känner du på dig" att det kan vara på g så ring FL och hör med dem. Du känner din kropp bäst. Lita på din inre "röst", tror jag på.
    Men första barnet så kände jag på mig när det var något som inte stod rätt till trots att värkarna var oregelbundna. Jag ringde in till FL men de negligerade mig totalt. Tillslut ringde jag och sa att vi var på väg in bara. Då hade jag börjat öppnas och fick bricanylsprutor och blev inlagd. Skulle jag inte åkt in så skulle jag förmodligen fött alldeles för tidigt (!)

• Bumblebina

Jorå, de kan komma och gå läänge och stundtals vara regelbundna utan att det är nåt tecken på att det faktiskt ska sätta igång... Tyvärr... Har haft det så sedan v 27-28 nångång... Är nu i v34 och läääängtar efter att det ska sätta igång på riktigt. Det är skitjobbigt att ligga och flåsa sig gienom förvärkar utan nytta...

• Doris

Dess värre kan det vara så att man får leva med förvärkar till och från ett tag. Tråkigt, jag vet!!  Jag har haft mycket sammndragningar hela min grav så när jag i vecka 34 fick akuta magsmärtor som gick över i regelbunda värkar trodde jag att nu kommer bebben. Dom gjorde orgentligt ont och kom med 3 min imellan efter bara en timme. Det blev en tripp till bb men lagom när vi kom dit och värkarna hade hållit på i 3 timmar så la de bara av. Snopet!  inte ens tapppen var påverkad. Det var bara att åka hem och efter det så har jag haft mer eller mindre regelbundna förvärkar var och varannan dag.  är i vecka 38 nu och vill väldigt gärna att bebben ska komma ut...   

Svar på tråden Regelbundna förvärkar