• mellieB

Finnar & plitor överallt!!

Åhh blir galen av dessa hormoner, har fått massa små finnar o plitor på hela ryggen och brösten även några på magen. Någon annan som också fått detta i samband med grav? Blir galen vill bara få bort dem

• Svar på tråden Finnar & plitor överallt!!
  • bumsie86

jag funderar på om det kan vara på grund av graviditet som jag har finnar och plitor,
    jag som annars bara har det i samma veva som menstruationen och då ganska lindrigt men nu ploppar dom upp lite överallt och jag finner en prickikorv när jag tittar mig i spegeln,
    har funderat på om detta kan vara tecken på graviditet då jag och min sambo försöker bli med barn, och ja har andra symptom med,

• mellieB

de kan det vara,, jag fick de när jag blev gravid hade inga innan men nu har jag på både rygg bröstkorg

• uddevallatjej

Här är en till!!! Har fått så otroligt mycket finnar.. I ansiktet halsen och axlarna... Aldrig haft så här innan vad kan man göra åt dem jävlarna?? Blir ju som bölder vissa!!!

• chiah74

Samma här! Har fullt med små plitor i hela ansiktet och med jämna mellanrum blossar lite större, fula saker upp. Fast under min förra graviditet var det nästan ännu värre, då jag hade som ett rött finnband från hakan och upp mot kinden och det såg för jävligt ut. Som tur var försvann det ganska fort efter förlossningen. Tror inte man kan göra så mycket, utan man får vänta ut alla hormoner.

• uddevallatjej

Hmm typiskt.. När man läser i böcker så står det juu att huden glänser och skall vara så fin juu!!!

• chiah74

Jag vet! Visst känner man sig lurad!?

• Sessilou

jag har oxå fått finnar o kvisslor, på ryggen och på axlarna. Brukar ha det litegrand på vintern, men nu i samband med graviditeten är det betydligt mycket mera. Irriterande, men jag antar att det försvinner sen.

Less is more=)
  • Jonki

här är en till finnar i alla modeller i hela ansiktet suck, brukar vanligtvis bara ha max någon typ vid mens. nu ser man ut som en riktig tonåring....hoppas det går över snart!

• Freija82

Jag fick oxå mycket finnar i början av min graviditet, men efter v 20 så vände det och nu är jag i v 26 och har lika slät hy som innan jag blev gravid igen. Har läst att det oftast vänder efter ett tag när kroppen har vant sig vid alla hormoner.

• LyNxQ

Jag hade en massa i pannan när jag väntade dottern, med sonen hade jag inga alls

• edithleona

Jag fick jätterisig hy runt v.10 och fram till v.30 var det som värst. Nu i v.33 börjar det lugna sig och jag känner mig rätt fin faktiskt..=) Men som sagt så trodde iaf jag att när man blev gravid skulle det fullkomligt stråla om en...jo visst! =) Men det går över. det gjorde det iaf för mig!

• LillaEllan

här är en till ser hemsk ut hade inte en enda med sonen och nu väntar jag en flicka så ni kankse ska få flickor allihopa har hört att "flickor tar mammas skönhet" stämde på mig iaf

• stina k
    mellieB skrev 2009-04-13 13:19:53 följande:
    Åhh blir galen av dessa hormoner, har fått massa små finnar o plitor på hela ryggen och brösten även några på magen. Någon annan som också fått detta i samband med grav? Blir galen vill bara få bort dem
    Jag är bara i v 6, men redan innan jag ens missat mensen fick jag värsta utbrottet. Det är fortfarande jättemycket finnar och jag hoppas man inte ska gå runt såhär i 7 månader till. Man känner sig lite lurad :P
  • LyNxQ

Fast när vi berättade att vi skulle ha bebis igen sa min mamma de trevliga orden: Ja, jag har ju tyckt att du sett ganska blek och glåmig ut ett tag..
    Tack för det!

Fast när jag väntade dottern var det en arbetskamrat som tidigare hade sagt till en annan gravid jobbarkompis att hon nog väntade en pojke för hon såg så strålande ut. Till mej sa hon att jag nog väntade en flicka (fast hon var snäll och utvecklade det inte något mera....)

• ruskpricken

Jag är jätte fet i ansiktet, och det kommer finnar hela tiden! Som när jag var 14 ungefär... vi ska få en son, så verkar inte stämma på mig att man ser strålande ut:)

• merasta

En till som har massa "prickar" i ansiktet, man känner sig såå snygg;) Har mest runt munnen och på kinderna. Det var likadant med dom 2 andra grav oxå. Hoppas att det kanske blir lite bättre i sommar när maan får lite sol på nyllet=) När jag inte e gravid så har jag ytterst sällan finnar.

• trollet1985

har oxå en massa finnar till o från. Just nu mest till ;)
    irriterar mej på dessa något fruktansvärt och har funderat lite på om det är så att jag får fler finnar när ja ska ha min mens. för sen kan de va bra ett par veckor, o komma igen sen...
    eller så e de för att ja äter en massa skit :P
    Men jag hoppas på att de e för att de bor en liten tjeja i magen,men vet inte.

• MomZoon

Ack JA!
    Dessa finnartr fick man oxå (trodde att tonårsperioden va över, men IKKE!)
    Har i hela ansiktet & trots att jag går in i v 25 i helgen så verkar de inte blivit mindre, Pannan är väl värst & den flagnar ibland om jag inte smörjer in mig minst varannan dag.
    I början sååg jag väl ut som en salami i hela ansiktet så de verkar trotts allt blivit LITE bättre om jag ska vara ärlig..

• LindaKarlsson

Här är en till som får dras med finnar och plitor. 
    Har annars ok hy, men under förra graviditeten och denna så pluppar det upp prickar både på bröst, rygg och ansikte. Man ser ju ut som skit! Eller det känns som så iaf..

deaduntildark.blogspot.com/ ♥ Devin är mitt vackra lillhjärta! 071026 ♥ deaduntildark.bilddagboken.se/
  • nicely

Känner igen mig. Liknar en padda. Vet inte hur folk kan säga att det är så vackert med gravida kvinnor. Kanske kommer sen men just nu är det inte kul, ingen bebismage bara svullet, gått upp i vikt, finnar mm i ansiktet och kroppen.
    Det sägs att om man väntar en flicka tar den all skönhet från modern. Så det kanske är en flicka i magen då

Svar på tråden Finnar & plitor överallt!!