• tobiq

Hur skyddar ni barnet mot sol i vagnen?

Vi har en Quinny Freestyle XL och även om jag drar ner sufletten till max så lyckas dottern alltid få solen i ögonen- och hon blir VANSINNIG! Dessutom vill jag ju att hon ska skyddas från solen nu när det blir varmare, tänkte först på att köpa en keps till henne eller en solhatt men hon kommer ju fortfarande få solen på kroppen sen vilket jag inte vill.
    Så vad ska man välja? Har kikat runt lite på internet och hittar inget parasoll, finns det hos ex. Babyproffsen och vad kostar det ungefär? Såg även någon form av skärm man sätter på suffletten men den tyckte inte jag såg så täckande ut, det var ju nät-tyg på sidorna.

Ge mig tips och råd!:)

Lyckligare än någonsin!
  • Svar på tråden Hur skyddar ni barnet mot sol i vagnen?
  • Fru waran

Vi har en vagn med flippbart handtag så är solen åt fel håll kan vi vända den.

• tobiq
    Fru waran skrev 2009-04-13 15:26:59 följande:
    Vi har en vagn med flippbart handtag så är solen åt fel håll kan vi vända den.
    Det kan vi också göra men jag vill inte vända henne från mig än:) Hon är bara 7 mån och hade nog blivit rätt skraj, för att inte tala om vilket jobb att gå runt vagnen och stoppa in nappen:)
    Lyckligare än någonsin!
  • Fru waran
    tobiq skrev 2009-04-13 15:32:04 följande:
    Det kan vi också göra men jag vill inte vända henne från mig än:) Hon är bara 7 mån och hade nog blivit rätt skraj, för att inte tala om vilket jobb att gå runt vagnen och stoppa in nappen:)
    Jag skulle inte vända innan 18 mån men om hellre vända vagnen en kort stund än att få sol i ögonen man behöver ju inte vända vagnen mer än då solen är besvärande i ögonen.
  • Anilia

vi köpte parasoll på babyland men det är värdelöst! jag söker oxå tips... Solkräm har inhandlats idag i alla fall.

• Lantani

solkräm ska man inte använda under 1 år, så det kommer inte ihandlas här i sommar iaf.

• Anilia

Lantani: ska man inte? Jag frågade på apoteket. "/ skumt.. då måste jag kolla upp det igen då. Åh, att man aldrig kan få rätt information!

• Fru annmi

Bra stabilt SolParasoll för vagn.....

• buffybus

det enda som finns är ju parasoll eller en extra sån solsuflett eller nått.. annars en solhatt

jag har iallafall haft lite solkräm på min son när han va under 1år.. vet att man inte "får" men hellre lite solkräm än bli bränd..
    jag hade inget parasoll heller och hans ben va nog ofta i solen har jag för mig men han blev varken brun eller solbränd eller röd eller nått sånt alls... kanske bra pigment?? eller tur?

André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus

tips isåfall o köpa bamse solkräm den ska väl va bäst mot huden har jag för mig dem sagt här inne på FL... om du nu hade velat köpa en menar jag..

jag hade inte den.. hade en annan som va till junior.. kommer inte ihåg va den heter

André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden Hur skyddar ni barnet mot sol i vagnen?