• Smaragd

Viking Buffet eller Food garden?

Hej!
    Ska på kryssning med Viking line till Stockholm från Helsingfors i slutet på maj med man och en 3,5-åring och en 1,5-åring. Ni som har erfarenhet, är det Food garden eller Viking Buffet som gäller? Skulle gärna boka maten på förhand.
    Snabba svar tack för borde boka snart!

• Svar på tråden Viking Buffet eller Food garden?
  • Mollymajs

Jag hade helt klart valt buffen. Barnen äter gratis tills de är 6 år och all dricka ingår ju med.Brukar finnas en liten barndel med typ pommes, pasta, köttbullar, korv osv så nåtsom passar barnen finns alltid.

Trevlig resa

• Morbid Mistress

Vi har valt buffen. Perfekt att låta barnen välja vad de själva vill äta. man behöver dessutom inte hålla sig till barnbuffen utan man kan låta dem uppleva lite nya smaker

• Dahlia

Jag har alltid bokat buffen när vi har åkt... Det är det bästa för barn då kan de plocka den mat de själva vill ha.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • Smaragd

Tack för svaren! Vi gör nu så att vi bokar buffet för ditresan. Följande dag har vi stående frukostbord på båten och sen äter vi sen lunch på Junibacken eller Skansen. Så då känns det som att det räcker med typ potatismos och köttbullar till kvällen!

• AnnelieTyresö

Nej nej, ta Food garden! Det är mkt bättre!
    Deras fläskfile e kanon, de har barnbord oxå, men jag vet inte vad det kostar, å har de inte tillräckligt med barn så får barnen gå till buffen å plocka, perfekt!

• Miss Lau

Kärringen mot strömmen men jag gillar inte alls buffen! Tycker det är stressigt, meckigt och jobbigt med alla människor som ska ta mat samtidigt. Nej, jag lägger hellre lite mer pengar och får en skön middagsro.

• Smaragd

Hurdan mat kan man äta vid Food Garden? Är det bara fin och dyr eller finns det billigare och enklare alternativ? Funderar på att boka bord till hemresan där. Vi åker annars med Gabriella.

• Mollymajs

Om du går in på Vikings sida o trycker helsingfors och sen ombord så restauranger. Där kan du välja food garden så kan du sen se deras menyer med priser.

Svar på tråden Viking Buffet eller Food garden?