• Cissi o Nattis

Är ni noga med att tavlor och saker på väggen hänger precis rakt?

Vi har precis monterat upp tv:n på väggen med ett väggfäste, blev lite besvikna för vi såg precis att tv:n hänger 1,5cm snett..
    Har försökt att hammra och skruva till skruvarna för att få den rakare, nu hänger den 1cm snett, så lite bättre blev det, frågan är om vi ska ta ner allt och göra om det eller om man vänjer sig och inte tänker så mycket på det om ett par dar..?
    Hur har ni det med sånt, har ni varenda tavla så att dom hänger rakt eller inte?

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Svar på tråden Är ni noga med att tavlor och saker på väggen hänger precis rakt?
  • lunkentuss

näää kollar man noga så e de inte rakt allting, men är det synligt snett så hade jag ändrat.

• LuMa

Japp, det ska vara r a k t!
    Annars gör det ju ont i ögonen.
    Värre är det om man vet att det är snett men försöker ignorera det, då ser det bara snedare och snedare ut för varje gång man ser på det.

• CeeJay

När det gäller TVn skulle jag helt klart göra om och göra rätt/rakt. Den tittar man ju på oftare än en tavla

Tavlor spelar mindre roll för mig, det gör ingenting om det diffar några millimeter men min sambo är extremt pedantisk och allt mäts noggrannt innan det hängs upp

• Cissi o Nattis

Vi får se hur vi gör, har försökt få det rakare genom att dra åt, men det är fortfarande 1cm snett, jag stör mig på det när jag kollar på tv:n bilden blir ju lite snelutad. Men är tv:n avstängd så gör det inte så mycket.. sambon tycker bara det syns om man kollar avståndet som är mellan tv-bänken och tv:n och inte annars.
    Men man kanske vänjer sig vid det om ett par dar.

• Queequeg

Jag skulle inte vilja ha något som hänger snett. Har sådant inträffat när vi monterat upp något så gör vi om det så det hänger rakt.

• Choklad och Nötter

Hos oss hänger allt spikrakt! Är extremt känslig för sådant. Tycker det ger ostädat intryck när tavlor, lampor m m hänger snett.

• Cissi o Nattis

Just tavlor och lampor, är väl inte i hela världen om dom hänger lite snett kanske, jag var jätte petig med att allt skulle sitta spikrakt innan. Men nu tänker jag inte på om saker sitter rakt lika mycket, men när det kommer till tv:n så sitter man ju ändå och tittar på den långa stunder, och tycker man då att den sitter snett så kan det nog bli väldigt störande.. när man sitter och tänker på det hela tiden..
    Mätte precis och nu sitter den 1,5cm snett igen, sambon försökte fixa den rak nu på morgonen, så han lossade nog på skruvarna som vi drog åt igår.

Vi tänkte köpa ett vattenpass idag, blir kanske lättare att se så att den hamnar rakt då?

Svar på tråden Är ni noga med att tavlor och saker på väggen hänger precis rakt?