• Lilla Fjun

Sittdyna, behövs det?

Har ni någon extra dyna i er Brio Happy sittvagn eller sitter barnen rätt i?
    I vinter har min kille legat i åkpåse men hur gör man nu. Han är "rätt liten" i växten.

• Svar på tråden Sittdyna, behövs det?
  • MissR

Nu har jag ingen brio utan en teutonia. Men anledningen till att JAG har en sittdyna i vagnen är inte att lillan ska sitta rätt, utan för att vagnen blir så smutsig av skor, hon äter kex osv, då är det lättare att bara ta av sittdynan och tvätta än att ta av hela klädseln.....
    Kankse inte svaret du sökte dock...

• sim2fil
    MissR skrev 2009-04-13 20:36:27 följande:
    Nu har jag ingen brio utan en teutonia. Men anledningen till att JAG har en sittdyna i vagnen är inte att lillan ska sitta rätt, utan för att vagnen blir så smutsig av skor, hon äter kex osv, då är det lättare att bara ta av sittdynan och tvätta än att ta av hela klädseln.....Kankse inte svaret du sökte dock...
    Kan bara instämma! Mycket enklare att stoppa dynan i tvättmaskinen än att göra rent hela klädseln.
  • carro79

håller med ovanstående+att det blir lite mjukare för barnet att sitta på en dyna än att sitta direkt på den hårda sitsen.

• saris2008

Vi har en fäll istället för dyna, men jag hade nog haft dyna om vi inte haft fäll, som andra sagt här är det enklare att tvätta en dyna eller fäll än hela tyget på vagnen. Vet dom som även har platstad frotte under dynan.

• Hummelina

Finns det speciella dynor att köpa för detta eller tar ni en vanlig stolsdyna tex?

• fiamalm
    Hummelina skrev 2009-05-13 20:35:42 följande:
    Finns det speciella dynor att köpa för detta eller tar ni en vanlig stolsdyna tex?
    Finns dynor just för brio happy, eller så syr du en egen. har tänkt ge mig på att sy en egen till vår happy, är jättelätt bara man har ett mönster.
  • Hummelina

Finns det nån dyna till Emmaljunga Citycross tro...?

♥ Världens finaste 080404 ♥
Svar på tråden Sittdyna, behövs det?