• Anonym (orolig)

Öm med blåsor i underlivet, vad är det??

Jag är gravid i ca 20e veckan. Senaste veckan har jag varit lite öm och torr i underlivet. Känns liksom som skavsår.

Idag hittade jag dessutom några vita blåsor längst ut på en av den inre bl. Båda inre bl är dessutom rätt ömma och liksom hårda och har liksom blivit större och hänger ut en bit. Känner mig helt avskavd där nere och klarar inte av att ha trosor och byxor på mig längre.

Vad kan det vara?? Herpes eller kan det vara något annat?? Trodde nog det var en svampinf tills idag då jag såg blåsorna....
    Kan det vara något farligt för barnet??

• Svar på tråden Öm med blåsor i underlivet, vad är det??
  • Hannah76

Låter som herpes. Du ska nog ta o ringa din bm och be henne titta. Har för mig att man inte får föda vaginalt om herpesen sitter så till att de inte går att tejpa över.

• Anonym (Tyra)

Tycker det låter som Herpes. Jag fick mitt allra första utbrott när jag var gravid. Hade blivit smittad av sambon (som har munherpes)som inte visste om..
    Om du har ett herpesutbrott när du ska föda blir det kejsarsnitt om det inte går att tejpa över. Det är väldigt farligt för små bebisar att få herpes tydligen. När vår dotter föddes tog de blodprov på henne för vara säkra på att hon inte hade Herpes.

• Anonym

Tycker också det låter som herpes.
    Fick skov jämt och ständigt i början som pågick i ca 6 mån med 3 veckors mellanrum. Fruktansvärt jobbigt...
    Min BM sa att har man inga blåsor när man föder så är det ingen fara för barnet.

• Anonym (orolig)

Kan man helt enkelt få skavsårsblåsor där nere??
    Gick igår em med bara kjol och smörjde med olja för att slippa så mycket friktion som möjligt. Idag måste jag säga att det är mycket bättre och jag ser inga tydliga blåsor längre.

Hoppas så klart på skavsår eller dyl och att det inte är herpes....
    Ska på vanlig undersökning hos BM idag så vi får väl se vad hon säger.

Någon som haft liknande som endast varit skavsår??

Sen kan jag ju inte låta bli att undra var det kommer ifrån. Har haft samma partner dem senaste dryga 12 åren. Har han varit ute på nåt hemskt eller kan sånt här dyka upp ändå??

• Anonym

TS: 80% av alla människor är bärare utav herpes. Vissa får inte ens några symptom.
    Det kan ligga latent i kroppen hur länge som helst innan det bryter ut om det någonsin bryter ut.
    Mina blåser kommer nu mera bara när mitt imunförsvar går ner, känner mig orolig eller deppig. Då känner jag att de är på väg att bryta ut. Ofta så kliar och bränner det lite i underlivet innan så man är väl förberedd...

Svar på tråden Öm med blåsor i underlivet, vad är det??