• purskis

Lågt skurna mammajeans, funkar det?

Vid mina tidigare graviditeter har jag alltid stört mig på den där randen man får på magen av muddjeansen. Men nu finns det ju fina mammajeans med vanlig linning under magen.. I vanliga fall avskyr jag lågt skurna jeans eftersom jag tycker det är obekvämt och att rumpan jämt kikar fram, men jag hoppas ändå..

Ni som provat, hur tycker ni det funkar? Skriv gärna hur långt gångna ni är också.

• Svar på tråden Lågt skurna mammajeans, funkar det?
  • Vikingakvinnan

Hej!

Jag är fullgången Sonen är 7 veckor!

Jag hade PO.Ps mammajeans, den låga varianten och det var kanon! En riktigt skön bred resår under magen. Sist hade jag bara över-magen-varianten men den ratade jag nu. De är dessutom supesnygga och kan användas även efter graviditeten

• Mam2B

Lågt skurna jeans hade jag bara tom v 20-25 ungefär och det var inte ens mammajeans utan vanliga stuprör med låg midja. Däremot bodde jag nästan i min lågt skurna jeanskjol från HM sista tre månaderna och fullkomligt älskade den (lätt att variera med olika toppar och strumpbyxor). Den var högre baktill och således var det ingen risk att visa rumpan, misstänker att lågt skurna gravidjeans är utformade på samma sätt...

• purskis

Ja justja, PoP har en mittemellanvariant också ja, med låg mudd.. DEt är väl förmodligen samma princip. De jag själv är intresserad av är Boobs jeans utan mudd, de finns här:
    www.mamastore.se/product_info.php&products_id=69424

• purskis

Hur är det förresten med PoPs jeans. har de hårda eller stretchiga sömmar?

• purskis

Puffar lite såhär på morgonkvisten..

• Spexig

Jag brukar visserligen alltid ha låga jeans (man vänjer sig vid att alltid behöva dra upp troskanten när man sätter sig ;) men jag klarade verkligen inte av saker som satt och spände på magen, så jag körde låga jeans hela graviditeten. De funkade kanon, men mot slutet fick jag gå och dra upp dem emellanåt, eftersom de gärna ville halka ner lite. Jag köpte mina på 4mom, det var nästan omöjligt att hitta plagg som sitter under magen i vanliga affärer.

• purskis

Spexig: Var det boob-jeans utan mudd du hade?

• Kenzie

Jag har använt PO.Ps lågt skurna mammajeans under hela graviditeten. Mycket skönare (och snyggare) än jeans med mudd.

• SuperSalle

Håller med tidigare om PO.Ps låga gravidjeans! Supersköna, går upp över baken oxå vilket behövdes i och med att jag har en tjej på snart 3 år som kräver lite "ner på golvet"-uppmärksamhet.

• purskis

SuperSalle: Hehe, det låter bra, jag har två illbattingar att kravla omkring på golvet med.

• Sommarvind

Jag har ett par lågt skurna mammajeans från HM. Tycker att de funkade bra i början av graviditeten innan magen blev för stor, men nu i v.23 klämmer de på nedre delen av magen och halkar ner över rumpan.

• Sol Angelica

Köpte låga jeans på www.ASOS.com  På deras maternity avdelning... Jättesköna, och väldigt prisvärda. Dessutom snygga modeller... Lätt bästa köpet på länge...

Kan inte heller ha hög mudd, då det är så obekvämt över magen.

• Ellika

Passar på att fråga - har någon tips på under-magen-jeans med lååånga ben? Behöver 36 tum i vanliga fall. Hittade hyggligt långa över-magen-jeans på Lindex förra graviditeten, men nu till sommaren vill jag inte ha varmt på magen. Po.P:s jeans har jag provat, de pasar mig inte alls tyvärr.

• lilla mej

tyckte det sag sa fult ut med hoga jeans sa kopte laga som har resar i midjan, men fy vad jag har angrat dem de bara skar ju ratt in i magen nu nar man blivit storre. Andra byxor jag kopt har haft STOR mudd som man drar over hela magen och gud vad underbart..... + laga jeans visar latt hela harligeten vilket ar jobbigt att behova tanka pa jamt.

• Mam2B
    Ellika skrev 2009-04-14 21:01:34 följande:
    Passar på att fråga - har någon tips på under-magen-jeans med lååånga ben?
    TopShops mammajeans är i tumstorlekar (både på bredden och längden) och har (oftast?) låg midja , finns upp till 36 tum på längden (jag har också långa ben).
  • virrpanna82

Jag har topshops mammajeans med låg mudd. Helt suveräna tycker jag. Är nu i v 28. Förra graviditeten hade jag hm jeans som gick över magen. Mitt problem har vart att jag är välldigt liten och har svårt att hitta byxor som sitter snyggt. Jag är endast 158 cm lång och väger nu i v 28, 50 kg. Topshops jeans satt perfekt på mig fanns ner till storlek 30 på längden. Byxorna från hm satt som en hösäck på mig fasst jag tog dem till skräddare för att sy in dem så mycket det gick.

• mamalo

har boobs mammajeans och har åxå haft ett par fr mamalicious som gick under midjan. Enda problemet för mig är att min mage är så jäkla låg så de sitter ganska hårt ändå på babymagen, sen visar man givetvis lite mer rygg eller stjärt än man har lust med ibland,..

• Anna1

Jag har lågt skurna byxor från hm, resår på sidan bara. Är i v 36 nu och det gör ganska ont på magen efter ha haft dom på mig några timmar.. Dom höga från pop är dom bästa jag har!!

• Spexig

Hmm, nä, det var ett annat märke, men de liknar dem!

purskis skrev 2009-04-14 07:38:16 följande:
    Spexig: Var det boob-jeans utan mudd du hade?
Svar på tråden Lågt skurna mammajeans, funkar det?