• Songbird1

När kan man känna bebis utanpå magen?

...och var ligger bebisen?
    Jag känner små sparkar/puffar men det känns fortfararnde som om den ligger en bit ner, trots att magen är ganska stor nu.
    Är i vecka 20 + 5, alltså snart vecka 22 och är gravid med första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 08:11
    Min moderkaka är i bakvägg, mot ryggen.

• Svar på tråden När kan man känna bebis utanpå magen?
  • Yes I am

Har du moderkakan i framvägg ? Då känner man lite senare än om man har den i bakvägg.

Min moderkaka är bak och jag började se utanför mage i vecka 19 tror jag..

• Maadeleine

hmz ja du bra fråga det är nog väldigt indivuellt, men ja kan känna att min är lite överallt nu i magen men ja kan nog inte känna vart hon ligger riktigt, törs väl inte klämma så mycket heller, men ja känner ju mycket ovanpå magen! Alltså sparkar och när hon vänder sej men inte vart benen eller rumpan är eller så...

• Jen nifer

jag såg bebisen slå volter i vecka 20 med första barnet, i vecka 22 lyckades sambon känna en spark med. Skulle tro att de kommer när som för dig nu:)

Mollys mamma
  • SVE

Jag började känna nyligen i vecka 18 med handen.

• Songbird1

Jag kände en svag med handen idag! Snart kanske mannen oxå kan få uppleva det häftiga!!

• GullpuckotMe

jag kände med handen direkt. kände första sparken (i vecka 20) tog direkt dit handen o fick några buffar =)

sen har jag känt och sett sparkar sen dess. är i vecka 26 nu.

kan tillägga att jag väntar tvillingar o har moderkakan i framvägg.

• Sirendes

Med första barnet kände killen bebis utanpå första kvällen i vecka 20. Med andra kände han bebis sparka i vecka 18. Men min kompis kände inte ens bebisen själv förrän vecka 23, så det är olika och inte onormalt om det dröjer längre.

• Jolise

Jag är i v.19 (18+1) och har kännt sparkar i ca 2 veckor inne i magen, men inte utanpå ännu.. Jag har en liten tjockis mage sedan förr ;) Är kanske därför man inte känner utanpå, för att det ligger lite "hull" emellan :)

• Sessilou

Jag är i v.18+2 och igårkväll kom tydliga sparkar/knuffar på utsidan, och jag kunde se oxå hur det buktade ut på utsidan när den lille sparkade. och har kunnat känna med handen bara dem senaste dagarna. sambon hinner aldrig i tid!!

Fick veta idag på RUL att jag har moderkakan i bakvägg,,,alltså in mot min egen rygg, så därför har jag kanske lättare att känna.

Less is more=)
  • MsCharlie

Jag började se sparkarna, känna de med handen först efter vecka 26 eller så :)

• Kya

Min sambo kände första sparken i vecka 17. då hade jag känt sparkar i ett par veckor. men då var jag smal, och moderkakan låg i bakvägg, tryckte nog fram barnet.... så hade jag en livlig liten tumlare i magen

27/10-08 föddes vår älskade Filip
  • Loup Garou

Första riktiga sparken utanpå magen kände mannen min för ca 1 vecka sedan då var vi i vecka 25, har ännu inte sett rörelser utan på magen!! Har moderkakan i framvägg!

Loppan Bf 24/7 2009
  • friis

Är i v22 o har inte känt något överhuvudtaget än, har moderkakan framåt:(

• trasselsudd

Sambon kände första sparken igår och jag är i v 19 nu.

Cilla ska bli storasyster i september.
  • längtarefterbebis

Jag kände för första gången igår och idag nu på morgonen Glad Så häftigt!

• woopwoop

Gah vad avis jag blir på alla. Är i vecka 16+6 och tycker att tiden går sååå långsamt. Nu vill jag känna sparkarna tydligt och ofta, tycker det är dags nu ;) Grattis alla.

Svar på tråden När kan man känna bebis utanpå magen?