• Latte

vad kostar....nån som vet?

finns det någon som vet, i alla fall på ett ungefär, vad det kan kosta att ha en hund på djursjukhus ett dygn på observation efter huggormsbett? tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 00:22
    tack snälla för svar...kan ej få "upp" sidan du länka till, så vart på Agrias hemsida kan jag hitta priser? Har nämligen klantat mej o har ingen försäkring som täcker detta. Men den prisuppgift du anger är ju överkomlig. Tack igen!:)

• Svar på tråden vad kostar....nån som vet?
  • Latte

tack snälla för svar...kan ej få "upp" sidan du länka till, så vart på Agrias hemsida kan jag hitta priser? Har nämligen klantat mej o har ingen försäkring som täcker detta. Men den prisuppgift du anger är ju överkomlig. Tack igen!:)

• Hannah76

Jag googlade orden: hund huggormsbett kostnad. Högst upp på sidan 2 finns länken.

• Hannah76

Står iof även att om intensivvård behövs kan summan stiga upp till 10 000 eller mer. Beror såklart på hur sjuk hunden är.

• Forbiddenrage

Har hunden blivit biten av en huggorm ska den hållas stilla.
    Det är inte alls säkert att hunden behöver vara kvar på observation, men det beror på hur den reagerar såklart.
    Min ena tik blev antagligen biten av en orm i somras, veterinären gav oss antibiotika och beordrade oss att hålla henne stilla så mycket som möjligt i 10 dagar, ingen motion utöver koppelpromenader...

• kimsi

2600 kronor när hunden blir inlagd låter orimligt billigt. Min väns hund blev ormbiten och där slutade bara behandlingen på 2700 kr och då var inte hunden inlagd. Min hund fick åka in på en undersökning en gång och där slutade notan på 2800 kr och hunden var inte inlagd och inga dyra prover togs. Min kompis hund blev inlagd och opererad en gång och notan slutade på 16 000 och då var operationskostnaden bara 8000 kr. Djursjukvård är DYRT!

• kimsi
    Hannah76 skrev 2009-04-14 00:10:17 följande:
    I snitt 2600 kronor.www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet
    Så här står det ju "Att vårda en hund som blivit ormbiten kostar i snitt 2.600 kronor" och det tolkar jag som den vården min väns hund fick, där hunden inte behöver läggas in för observation. Så troligtvis blir det här dyrare än 2600 kr.
  • Latte

Nu vet jag...undersökning, kortisonspruta + att de satte en kanyl i fall vovven skulle bli dålig snabbt, vilket han tur nog ej blev. Han var kvar över natten på observation men ingen mer åtgärd behövdes...7.200 kr. Mycket pengar..men han LEVER! :) Tack för alla svar.

• Hannah76

Skönt att det gick bra! Tur att det inte blev mer pengar än så.
    Kanske dax att skaffa en försäkring? = )

• Marre79

Man kan ju ha väldig otur oxå, så kolla upp försäkringen noga.
    Min hund blev ormbiten förra året och blev rejält dålig. Han svarade inte på kortisonet, så de blev tvugna att ge han serum och byta blodet på honom. Han svävade nästan mellan liv och död) Hela notan slutade på ca 26000. Av det behövde jag betala 2400 själv plus medeciner. Kan säga att jag är otroligt glad att jag hade en bra försäkring.

Svar på tråden vad kostar....nån som vet?